به گزارش ایرنا، حمیدرضا متین روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 60 هزار واحد صنفی در همدان فعالیت دارند، افزود: 60 بازرس این اداره کل به همراه 60 بازرس از دستگاه های دیگر بر کنترل قیمت بازار همدان نظارت دارند.
وی با بیان اینکه 16 بازرس به صورت میدانی در سطح شهر همدان قمیت ها را کنترل می کنند، اضافه کرد: ماه گذشته تعداد شکایات به سامانه 124 افزایش چشمگیری داشت.
متین با اشاره به اینکه محصولات 24 گروه تولیدی در بخش انبار کردن کالاها طبقه بندی می شود، اظهار داشت: سه پرونده احتکار پکیج های گازی در استان ثبت شده است که 2 مورد آن مربوط به شهرستان نهاوند می شود.
وی گرانی برخی کالاها را ناشی از افزایش نرخ ارز ارزیابی و اضافه کرد: در حال حاضر واردکنندگانی که کارت بازرگانی دارند، می توانند برای کالاهای اساسی ارز دولتی به قیمت 42 هزار ریال دریافت کنند و همچنین برای برخی از کالا ها ارز شناور در نظر گرفته می شود.
متین با بیان اینکه کاهش تولید به دلیل نبود مواد اولیه و همچنین تقاضای زیاد موجب ایجاد التهاب در بازار شده است، گفت: محصولات پتروشیمی از 21 تا 36 درصد افزایش قیمت جهانی داشته است که به دنبال آن تمامی محصولات مرتبط با این حوزه گران شده اند.
وی با بیان اینکه قیمت نان در هفته های آتی افزایش می یابد، گفت: این افزایش قیمت تا 10 درصد مجوز دارد که تا چند روز آینده نرخ جدید توسط کارشناسان اعلام می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به بهره برداری از 6 واحد تولیدی در هفته دولت، گفت: این طرح ها تا پایان شهریور با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
وی اعتبار بهره برداری از این طرح ها را بیش از پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: سه واحد بزرگ فرو سیلیس، نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی، 2 واحد داروسازی در فرسفج، گنده له سازی اسدآباد و شرکت ارابه نسیم کبودرآهنگ از مهمترین طرح های هفته دولت هستند و برای 470 تن به صورت مستقیم اشتغالزایی می کنند.
متین از راه اندازی خط تولید بخاری کم مصرف خبرداد و افزود: قرارداد تعویض 2 میلیون بخاری کهنه با بخاری نو با شرکت شوکت رزن تولید کننده بخاری کم مصرف بسته شده است که یکهزار فرصت شغلی ایجاد می کند.
وی همچنین با اشاره به آغاز تولید منیزیوم تا 2 سال آینده در این استان، اظهار داشت: منیزیوم در بازار جهانی مصرف خوبی دارد و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.
متین با بیان اینکه قیمت مرغ در همدان فراتر از 115 هزار ریال نرفته است، گفت: گوشت گرم در بازار به صورت مخلوط 550 هزار ریال و راسته بین 610 تا 650 هزار ریال عرضه می شود و نرخ گوشت وارداتی بین 370 تا 450 هزار ریال است.
وی با اشاره به اینکه ورود حجاج و همچنین دهه اول محرم ممکن است بر روی بازار مرغ تاثیر بگذارد، افزود: تمام نیروی خود را برای کنترل قیمت مرغ به کار گرفته ایم و امیدواریم با عرضه به موقع مرغ، نیاز بازار را تامین کنیم.
متین با اشاره به رتبه نخست همدان در افزایش تورم کشور، گفت: نرخ افزایش تورم در سه بخش اصلی بوده که در بحث مسکن و درمان همدان رشد زیادی داشته و همین مساله در مرداد باعث شده همدان با 23.2 درصد رتبه نخست تورم نقطه به نقطه کشور باشد.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با جلسه ای که با مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد به دنبال کنترل قیمت نوشت افزار در سطح استان هستیم.
گفتنی است، 60 هزار واحد صنفی در همدان فعالیت دارند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.