به گزارش ایرنا، دکتر منصور غلامی روز شنبه در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: آموزش عالی از 40 سال گذشته تا کنون سیر رشد و توسعه در همه ابعاد داشته است.
وی با اشاره به توسعه کمی دانشگاه ها در دهه 80 گفت: تقاضای ورود به مراکز آموزش عالی علت این توسعه کمی بود اما اینگونه توسعه کمی موجب تضعیف امر پژوهش و تحقیق در آموزش عالی شد.
دکتر غلامی افزود: در 6 سال گذشته تشکیل پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان رشد خوبی داشت و نقص ها و کمبودها را جبران کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در حوزه ارتباط با جامعه نیز طرح های خوبی با وزارتخانه های مطرح کشور مانند وزارت دفاع، نفت و سازمان محیط زیست اجرا و حلقه ارتباط دانشگاه با جامعه و بازار کار تنگتر شد.
دکتر غلامی تقویت بخش آموزشی دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: فضای روان خدمات دهی باید حاکم شود و دانشجو درگیر چرخه پیچیده خدمات آموزشی نشود.
وی بر تحقق اخلاق مداری در دانشگاه ها تاکید کرد: بداخلاقی و بی اخلاقی در سیستم آموزشی موجب آسیب شده است و برخورد های شدید با اینگونه رفتار ها انجام می شود.
دکتر غلامی افزود: البته این امر در دانشگاه های دولتی کمتر دیده شده است و در سایر مراکز علمی نیز اینگونه برخوردها با دقت رصد خواهد شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: این اجلاس برای کاهش نگرانی خانواده ها و دانش آموختگانشان در باب اشتغال و آینده کاری برگزار شده است و نتایج خوبی خواهد داشت.
دکتر غلامی گفت: دانشگاها در این راستا هم افزایی داشته و به خوبی پذیرای تغییرات و برنامه های وزارت خانه باشند.
وی بر استفاده بهینه از امکانات و شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: اشتراک گذاری فضاهای آموزشی، خوابگاهی و نرم افزاری در اجرای طرح ساماندهی این وزارتخانه انجام می شود‌.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توجه به موسسات آموزش عالی بخش خصوصی شد و تاکید کرد: ضعف های احتمالی موجود در این موسسات نباید دستاویز و بهانه ای برای ضربه به این موسسات باشد.
پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال برگزاری است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.