به گزارش ایرنا استاندار همدان عصر روز پنجشنبه در این آئین بر لزوم ارتقای تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان در این شهرستان جای خوشحالی و قدردانی است.
محمدناصر نیکبخت تاکید کرد: ملایر نیازمند خرید و تجهیز دستگاه پت اسکن است و چنانچه مجوز آن اخذ شود، آمادگی لازم برای ارایه منابع مالی و ارایه تسهیلات به هر میزان را داریم.
وی با بیان اینکه اضافه شدن پت اسکن در ملایر یک ضرورت و مورد نیاز غرب کشور است بیان کرد: ملایر این شایستگی را دارد که در جنوب استان و در بین شهرستان های همجوار مرکز درمانی باشد.
استاندار همدان افزایش ضریب تخت بیمارستانی ملایر از یک به یک و نیم را گامی مثبت در حوزه سلامت دانست و افزود: ما در مقابل حفظ و صیانت از سلامت مردم مسئول هستیم و برای پیشگیری از بیماری ها نیاز به تلاش و جدیت بیشتری داریم.
نیکبخت با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های مستمر نمایندگان ملایر و دانشگاه علوم پزشکی همدان، استفاده از سیستم های روز دنیا را در حوزه بهداشت و درمان این استان ضروری خواند و گفت: نباید بیماری های غیر واگیر به این سرعت دامنه پیدا کند.
وی خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی شد و اظهار داشت: چنانچه بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کند، ما منابع مالی آن را تامین می کنیم.
اختصاص دستگاه آنژیوگرافی برای این مرکز در ملایر طبق قول مساعد وزیر بهداشت و درمان یکی از درخواست های جدی و ضرب الاجل نمایندگان مردم ملایر در مجلس بود که استاندار همدان قول مساعد داد: هر چه سریعتر این موضوع از طریق دانشگاه علوم پزشکی همدان پیگیری و دستگاه آنژیوگرافی به ملایر اختصاص یابد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز بیان کرد: مرکز تصویربرداری دکتر شمعدانی(کوشا) یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز این شهرستان است که دارای بخش های مختلفی همچون ماموگرافی، سونوگرافی، انواع رادیوگرافی ها و سی تی اسکن است.
محسن ترکاشوند با اشاره به افتتاح دستگاه MRI دولتی در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر در سال گذشته بیان کرد: دستگاه ام آر آی مرکز تصویربرداری 16 کاناله مدل 2018 با آخرین تکنولوژی روز دنیا با هزینه ای بالغ بر 910 هزار یورو توسط بخش خصوصی خریداری و در مرکز تصویربرداری دکتر شمعدانی نصب شده است.
وی یادآور شد: با افتتاح و راه اندازی این دستگاه نیازی به اعزام بیماران به مرکز استان و سایر شهرستان های همجوار نیست.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه تاکنون از محل طرح تحول نظام سلامت 700 میلیارد ریال در این شهرستان هزینه شده است گفت: افزون بر این 330 میلیارد ریال نیز برای احداث و بازسازی مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت به این شهرستان اختصاص یافت.
ترکاشوند اضافه کرد: هم اکنون کلینیک ویژه و تخصصی ملایر با 50 میلیارد ریال اعتبار، اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، مرکز غربالگری سرطان با 50 میلیارد ریال اعتبار و سایر طرح های حوزه بهداشت و درمان در حال ساخت است.
وی ادامه داد: با پیگیری های مجدانه نمایندگان ملایر بیمارستان خیرساز 96 تختخوابی ملایر نیز در حال ساخت است و ضریب تخت های بیمارستانی ملایر از یک به یک و نیم رسید که بسیار خوب و مطلوب است.
ترکاشوند گفت: از محل کاهش فرانشیز نیز در بیمارستان ها و کلینیک تخصصی حدود 40 میلیارد ریال و در بخش سرپایی 120 میلیارد ریال کاهش داشتیم.
وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و هتلینگ بیمارستان ها، 260 تخت بیمارستانی تعویض کردیم.
به گزارش ایرنا، همزمان مرکز خدمات جامع سلامت روستای جوزان نیز با 9 میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت پنج هزارو 500 مترمربع در 2 طبقه به بهره برداری رسید.
ملایر دارای 2 بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر و یک بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.