به گزارش ایرنا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر روز چهارشنبه در آیین اهدای این ویلچرها اظهار داشت: از محل درآمد موقوفه سیف الدوله 60 میلیون ریال برای خرید 10 دستگاه ویلچیر هزینه شد.
پژمان جعفری اهدای این تعداد ویلچیر را تنها بخش بسیار کوچکی از نیت واقف بزرگ ملایری شادوران سیف الدوله در حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: این تعداد ویلچیر به افراد نیازمندی که از طریق بهزیستی معرفی شده بودند، اهدا شد.
وی بیان کرد: امسال از محل درآمد موقوفه سیف الدوله، یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک هزینه درمان به 240 بیمار نیازمند پرداخت شد که از این تعداد حدود 50 مورد کمک به بیماران سرطانی بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر کمک به حوزه بهداشت و درمان را یکی از نیت های خیر شادوران سیف الدوله عنوان کرد و افزود: در همین راستا تجهیز و مرمت یکی از بخش های 32 تختوابی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر آغاز شده است و سه ماه آینده تکمیل می شود.
جعفری ادامه داد: 10 میلیارد ریال اعتبار از محل درآمد موقوفه سیف الدوله برای بازسازی این بخش پیش بینی شده است که از این مبلغ پنج میلیون ریال برای بخش عمرانی و پنج میلیون ریال برای تجهیزات و هتلینگ بخش داخلی بیمارستان امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: افزون بر این چهار مورد کمک هزینه درمانی بالای 50 میلیون ریال نیز به بیماران نیازمند پرداخت شد که سه مورد آن برای پیوند کلیه بود.
جعفری یادآور شد: سال گذشته افزون بر 17 میلیارد ریال از محل درآمد موقوفه سیف الدوله در حوزه سلامت و بهداشت و درمان هزینه شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: از این مبلغ 6 میلیارد ریال برای کمک به ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و بیش از 10 میلیارد ریال برای تجهیز و بازسازی این بیمارستان و کمک به بیماران هزینه شد.
جعفری حوزه آموزش را از دیگر نیات واقف بزرگ ملایری عنوان کرد و گفت: در این راستا سالن سلف سرویس دبیرستان نمونه سیفیه ملایر با اعتبار 800 میلیون ریال در دست احداث است.
وی اضافه کرد: برای 2 مدرسه فخریه ملایر که عرصه و اعیان آن موقوفه است، 250 میلیون ریال برای تجهیزات آنها هزینه شده است و ساخت یک کلاس در مدرسه سیف الدوله 3 و 4 شهرک ولیعصر(عج) نیز آغاز شده است.
جعفری بیان کرد: 2 هزار و 800 بسته نوشت افزار نیز با اعتباری بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال خریداری شده و از 15 شهریور ماه بین دانش آموزان نیازمندی که توسط کمیته امداد و بهزیستی به آموزش و پرورش معرفی شده اند، توزیع می شود.
وی اظهار داشت: به تازگی یک باب منزل مسکونی در روستای موسی خان بلاغی به مساحت 80 مترمربع و ارزش 500 میلیون ریال با تمامی تجهیزات توسط خیر این روستا 'غلامعباس ترابی' برای خانه عالم اهدا شد.
به گزارش ایرنا، بیش از 63.5 درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است که شادوران سیف الدوله یکی از بزرگترین واقفان ملایری به شمار می رود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.