به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: در مجموع 16 هزار و 180 میلیارد ریال از محل اعتبارات بخش خصوصی و 3 هزار و 180 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی (شامل 2 هزار و 130 میلیارد ریال اعتبار ملی و یکهزار و 50 میلیارد ریال اعتبار استانی) برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.
وی بیان داشت: در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی 452 طرح، بهداشت و درمان 87 طرح، کشاورزی و منابع طبیعی 62 طرح، حمل و نقل 61 طرح، انرژی 42 طرح، آموزش 37 طرح، صنعت و معدن 25 طرح، تربیت بدنی 15 طرح، فرهنگ و هنر، رسانه های جمعی و گردشگری 10 طرح، احداث و توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی 10 طرح، رفاه و تامین اجتماعی 9 طرح، بازرگانی و تعاون 4 طرح و منابع آب 2 طرح در هفته دولت آماده بهره برداری است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: بیشترین طرح ها در بخش مسکن و عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، کشاورزی و منابع طبیعی و حمل و نقل است.
همتی یادآور شد: مهم ترین طرح های آماده بهره برداری هفته دولت شامل بهره برداری از فاز نخست آب شیرین 100 هزار مترمکعبی بندرعباس و نیروگاه 235 مگاواتی در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است که با حضور یکی از مقام های عالی کشور افتتاح می شود.
وی گفت: امیدواریم با بهره برداری از طرح ها و ارایه خدمات دولت از سوی مسوولان هرمزگان به مردم در هفته دولت، شاهد نشاط و شادابی خوبی در استان باشیم.

**شرق و غرب هرمزگان متحول می شود
استاندار هرمزگان گفت: شرق استان با ایجاد منطقه آزاد جاسک و غرب با ایجاد منطقه ویژه صنایع انرژی بر در پارسیان در معرض توسعه و تحول بزرگی قرار دارد.
همتی اضافه کرد: در منطقه پارسیان 6 واحد بزرگ مگا، طرح 4 واحد پتروشیمی، ایجاد یک واحد بزرگ نیروگاهی و یک واحد آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی با کمک بخش خصوصی در حال انجام است.
وی بیان داشت: بندر بزرگ پارسیان در حال ساخت است که ظرفیتی تا 400 میلیون تن صادرات و واردات برای صنایع انرژی بر را در برخواهد داشد.
همتی گفت: در شرق هرمزگان نیز چندین طرح بزرگ از جمله نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک، پیگیری ایجاد منطقه آزاد و بندر سیریک، احداث 2 پالایشگاه نفت سنگین در سیریک، ایجاد پالایشگاه نفت سنگین توسط بخش خصوصی در جاسک و ساخت بندر جدید در حال انجام است که با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها شاهد تحولی بزرگ در استان خواهیم بود.
استاندار هرمزگان گفت: این استان به دلیل داشتن ظرفیت های آبی، مبدا ورود و خروج کالا، وجود بندر شهید رجایی، ظرفیت های معدنی، صنایع بزرگ، داشتن نفت و گاز، مناطق آزاد و حمل و نقل و گردشگری علاوه بر ظرفیت های محلی و استانی دارای توانمندی های ملی است که سرعت توسعه را پرشتاب می کند.
همتی گفت: باید با کمک بخش خصوصی بدنبال برنامه ریزی و جلب توجه ملی به سمت استان هرمزگان باشیم.

**هرمزگان جایگاه ویژه ای در سطح جهانی به لحاظ تولید بنزین و پالایشگاه دارد
استاندار هرمزگان گفت: این استان به لحاظ داشتن پالایشگاه های بزرگ و تولید بنزین جایگاه ویژه ای در سطح جهانی دارد.
همتی گفت: پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس با ظرفیت 36 میلیون لیتر در روز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده که هم اکنون فاز 1 و 2 آن با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسیده و با افتتاح فاز 3 نمونه ای از آن در جهان نداریم.
وی ادامه داد: فاز 4 پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز بعد از افتتاح فاز 3 تا پایان امسال آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری کامل برسد که با تکمیل آن شاهد توسعه جدید و بزرگی در استان هرمزگان و کشور خواهیم بود.
استاندار هرمزگان همچنین به بحث کشتی سازی در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون در این راستا چندین نشست با مدیران عامل کشتیرانی و شرکت نفت کش ملی و سازمان گسترش برگزار شده که تفاهم خوبی دربرداشته است.
همتی اضافه کرد: مقرر شد این 2 بنگاه بزرگ که نقش استراتژیک در کشور دارند، تعمیر کشتی های خود را مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس واگذار کنند که موجب تحول در کشتی سازی هرمزگان و فراهم کردن زمینه شغلی خواهد بود.
وی گفت: شرکت کشتی سازی بندر عباس باید به لحاظ کیفیت، سرعت و قیمت بتواند نسبت به سایر شرکت های کشتی سازی رقابت کند.

** احداث 10 سد کوچک و 200 طرح آبخیزداری در هرمزگان
استاندار هرمزگان با اشاره به این که مهم ترین دغدغه مردم در حوزه آب است، گفت: هم اکنون 200 طرح آبخیزداری با اعتبار یکهزار و 700 میلیارد ریال به صورت مشارکتی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در قالب بندهای کوچک در این استان در دست مطالعه است که باید تا پایان سال مالی ( تیرماه 98 ) به بهره برداری برسد.
همتی افزود: تاکنون 100 مورد از این طرح ها به پیمانکاران واگذار شده و با توانمندی نیروهای روستایی در حال ساخت است.
وی اضافه کرد: این طرح ها (200 طرح آبخیزداری) در صورت بارندگی، ظرفیت ذخیره 84 میلیون مترمکعب آب را دارند.
همتی گفت: احداث 10 سد کوچک در استان نیز در اولویت قرار گرفته که با ساخت این سدها و طرح های آبخیزداری در هرمزگان یک اتفاق تاریخی رخ خواهد داد و نیاز آبی مردم غرب بندرعباس و بندرخمیر برطرف خواهد شد.
استاندار هرمزگان همچنین گفت: در بازدیدی که از برخی روستاهای قشم صورت گرفت، برخی از آن ها یک بار در ماه آب داشتند و مجبور به ذخیره آن در طول یک ماه بودند که دستور خرید آب داده شد تا این روستاها در تمام ایام سال آب باکیفیت آب داشته باشند.

**احداث 1000 کیلومتر راه روستایی هرمزگان در سال 97
استاندار هرمزگان گفت: همچنین در سالجاری احداث یکهزار کیلومتر راه روستایی در استان هدف گذاری شده است که بخشی از آن در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
همتی ادامه داد: در بحث مسکن نیز 6 هزار واحد مسکونی روستایی در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر تا پایان امسال در دستور کار است که تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 4 تا 6 درصد از سوی بانک مسکن به این واحدها پرداخت می شود.
وی یادآورشد: ساماندهی بافت های فرسوده شهری نیز از دیگر طرح های اولویتی در هرمزگان است که اکنون تمرکز بر محله چاهستانی ها بندرعباس است.
این مسوول اظهارکرد: هرمزگان در بحث پرداختن به بافت های فرسوده جلوتر از همه استان های کشور است.

**حل مساله رسانه ها با مدیران هرمزگان نیازی به شکایت قضایی ندارد
استاندار هرمزگان گفت: حل مسایل و مشکلات رسانه ها با مدیران دستگاه های اجرایی استان نیازی به شکایت قضایی ندارد و باید از طریق روابط عمومی استانداری این مساله حل و فصل شود.
همتی ادامه داد: همه خبرنگاران امین و یار مردم و مسوولان هستند و رسانه هایی که مطالباتی از دستگاه های اجرایی دارند به صورت مکتوب رونوشتی به روابط عمومی استانداری ارسال کنند تا این موضوع پیگیری شود.
وی بیان داشت: رسانه ها و مدیران باید در کنار هم نشاط و امید را به جامعه تزریق کنند.
این مسوول گفت: حضور پر رنگ رسانه ها در جامعه نشان دهنده دلسوزی و حمایت آن ها نسبت به دولت و نظام است.
همتی اضافه کرد: در شرایط کنونی که دشمن با ایجاد تحریم ها به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است، نقش رسانه ها در خنثی سازی این توطئه ها می تواند بسیار اثر گذار باشد.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.