به گزارش ایرنا، شهید غلامعباس شیخی فینی در سال 1340 در بخش فین بندرعباس به دنیا آمد، در کودکی رفتارهای جذاب و فوق العاده ای از او سر می زد که نشانه ذهن کنجکاو تیزهوشی این کودک نورسته بود.
پدر و مادرش پس از مدتی به بندرعباس آمدند و در همین شهر ساکن شدند.
وی شش سال داشت که تحصیل را شروع کرد و دوران دبستان را در مدرسه «حافظ» و راهنمایی را در مدرسه «سدید(شهید سایانی)» گذراند.
خلق و خوی نیکوی شهید غلامعباس در سنین نوجوانی انسان را به خود جذب می کرد، همیشه با خانواده، همسایگان و دوستان با گرمی و مهربانی رفتار می کرد.
وی پس از گذراندن دوره راهنمایی وارد دبیرستان «فروغی» شد و تا سال سوم در رشته « الکترونیک» درس خواند مدتی بعد راهی سربازی شد.
دوستانش می گویند هنگام اعزام به جبهه می گفت: « تا سرصدام را نکنم بر نمی گردم».
شهید غلامعباس شیخی فینی آموزش اولیه نظامی را در زابل گذراند و با روحیه پرصلابت و استوار به جبهه شتافت.
وی سرانجام سوم خرداد سال 60 در «آبادان» براثر اصابت ترکش از ناحیه سرمجروح شد و چهار روز پس از انتقال به بیمارستان «اهواز» به شهادت رسید.
شهید غلامعباس که برادر بزرگ تر شهید حمید شیخی است، دو سال قبل از شهادت حمید به شهادت رسید.
شهید شهید غلامعباس شیخی فینی در وصیت نامه اش خطاب به کسانی که به خدا، دین و ناموس اعتقادی ندارند، فرار می کنند و به سربازی نمی آیند، آورده است: من به همه این ها اعتقاد دارم و خدمت خود را ادامه می دهم و حاضرم جان خود را در راه استقلال، دین، ناموس و مملکت خود بدهم و هیچ واهمه ای از مرگ در راه اسلام ندارم.
در بخش دیگری از وصیت این شهید آمده است؛«تا نابودی ظلم از پای نخواهیم نشست و هرگز به ذلت، خواری و عار تن نخواهیم داد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.