به گزارش ایرنا ، محمد آشوری تازیانی روز پنجشنبه در شورای اداری جزیره کیش افزود: یکی از مشکلات مناطق آزاد و استانداری های مناطق مرزی که به آن مبتلا هستند، ضعف اختیارات منطقه ای است.
وی اظهار داشت: سووال اینجاست که یا مناطق آزاد را می خواهیم که سوپاپ اقتصادی برای کشور باشد یا نمی خواهیم که اگر نمی خواهیم جهت گیری سیاسی اقتصادی را به سمتی ببریم که تکلیف خود را روشن کنیم و اگر هم می خواهیم مناطق آزاد باشد، باید موانع و محدودیت ها را برطرف کرد.
نماینده هرمزگان تصریح کرد: مناطق آزاد کشور در شرایط کنونی کشور می توانند گشایش های مناسبی را در وضعیت اقتصادی ایجاد کنند.
آشوری گفت: البته در شرایطی که کشور در معرض تهاجم قدرت های سلطه قرار گرفته و خوی سلطه گری استکبار برای کشور ما محدودیت هایی را ایجاد کرده است، شاهد فراز و فرود هایی در مناطق آزاد از جمله کیش و منطقه آزاد قشم نیز هستیم.
وی افزود: باید با هم افزایی و وحدت بیشتر برای رشد و پیشرفت کشور و با نگاه مدیریت جهادی و رویکرد فرهنگی و نیز خلق مزیت های جدید برای پایداری سیاست های مناطق آزاد کمک کرد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه و سرمایه داران سربازان جنگ اقتصادی هستند و به شکرانه این نگاه باید موانع و محدودیت هایی را که در سر راه فعالان اقتصادی است، کنار زد.
آشوری با قدردانی از تلاش های محمد ابرایم انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در 9 ماه قبل که مراسم معارفه انصاری برگزار شد در تردید بودم که آیا می شود در این شرایط تغییری رو به جلو ایجاد کرد.
وی افزود: بر اساس آمارهای موجود و نگاه هوشمندانه و خلاقیتی که در راستای خلق مزیت های جدید در کیش ایجاد شد، کارکردی امید بخش در این منطقه شاهد هستیم.
جزیره کیش از توابع شهرستان بندرلنگه هرمزگان با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
6993 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.