به گزارش ایرنا، ایرج حیدری سه شنبه شب در نشست بررسی راه های توسعه زیرساخت های شهرستان ابوموسی با محوریت توسعه فعالیت های صید و صیادی افزود: تقویت زیر ساخت ها ابوموسی بویژه در حوزه صید و صیادی از اهمیت و نقش بالایی در توسعه این شهرستان برخوردار است که باید دستگاه های اجرایی از جمله اداره کل شیلات هرمزگان این مهم را با جدیت دنبال کنند.
وی توسعه صنایع مرتبط با فرآوری آبزیان را از دیگر موضوع های مهم در ابوموسی برشمرد و گفت: فرآوری و بسته بندی آبزیان باید هر چه سریع تر در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و صنعت، معدن و تجارت استان قرار گیرد و در این زمینه به متقاضیان سرمایه گذاری در بخش فرآوری محصولات شیلاتی تسهیلات مناسب با بهره صفر درصد پرداخت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان، از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز خواست نسبت به ساماندهی و فعال سازی تعاونی صیادان شهرستان ابوموسی با همکاری فرمانداری و اداره کل شیلات استان اقدام کنند.
حیدری با اشاره به اهمیت راه اندازی بازارچه ملوانی شهرستان ابوموسی گفت: فعال شدن این بازارچه نقش مهمی در رونق و توسعه این شهرستان و جذب گردشگر دارد که باید سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و فرمانداری ابوموسی به جد پیگیر این موضوع باشند.
وی یاد آور شد: تمامی دستگاه های اجرایی هرمزگان به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت، شیلات، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توزیع برق استان در سریع ترین زمان ممکن برنامه های عملیاتی خود را برای توسعه زیرساخت های شهرستان ابوموسی به ویژه در زمینه صید و صیادی ارایه کنند.
این مسوول ابراز داشت: از همه ظرفیت ها بویژه رسانه برای معرفی زیرساخت ها و توانمندی های شهرستان ابوموسی استفاده شود که می طلبد فرمانداری شهرستان نیز پیگیر این امر باشد.
جزیره ابوموسی با وسعتی حدود 12 کیلومتر مربع در 75 کیلومتری بندرلنگه و 57 کیلومتری شرق جزیره سیری قرار دارد .
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.