به گزارش ایرنا، دکتر سید حسین داودی عصر سه شنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: مصرف دخالیات و کاهش فعالیت های بدنی امروز زنگ خطر جدی برای سلامت مردم این استان شده است.
وی ادامه داد: مأموریت اصلی نظام سلامت در جهت بهبود وضعیت سلامت همه جانبه مردم در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی و کاهش نابرابری های مرتبط با سلامت در سطح استان است.
وی یاد آور شد: علاوه بر تلاش دانشگاه علوم پزشکی، تامین نیازهای سلامت مردم در گرو همیاری و مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد و همچنین ورود و مداخله همه سازمان های مرتبط با سلامت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر گام های خوبی در جهت بهبود شاخص های سلامت در هرمزگان برداشته شده که از جمله آنها می توان به همگرایی و تلاش دستگاه های مرتبط در جهت جمع آوری قلیان از ساحل بندرعباس اشاره کرد.
داودی با بیان اینکه یک برنامه راهبردی پنج ساله برای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تدوین شده، افزود: این برنامه در 21 راهبرد با توسعه نرم افزاری و سخت افزاری نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان هرمزگان، گفت: در دو سال گذشته عملیات اجرایی 345 پروژه در بخش بهداشت و درمان استان آغاز شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان اظهار داشت: برخی از این پروژه در این مدت به بهره برداری رسیده اما افزون بر 150 پروژه به ارزش 400 میلیارد ریال در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
داودی در بخش دیگری از این نشست ضمن گرامیداشت روز و هفته خبرنگار، از امنیت و سلامت به عنوان دو نعمت بزرگ در جامعه یاد کرد و افزود: خبرنگاران استان هرمزگان همواره حقیقت محور و همراه مردم و مسوولان بوده و هستند.
وی، خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه سلامت را طلایه داران حوزه سلامت دانست و گفت: نقش خبرنگاران حوزه سلامت در ارتقاء سلامت جامعه بسیار تعیین کننده است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.