به گزارش ایرنا، زهرا یعقوب نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، توان افزایی زنان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و لزوم افزایش سطح آموزش های کارآفرینی برای برگزاری طرح های تامین تسهیلات پایدار در شهرها و روستا ها را بسیار کلیدی دانست.
وی، در این رابطه از اجرای 2 طرح ملی به نام خانواده و فضای مجازی و نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی زنان در شش شهرستان و روستای استان هرمزگان با هدف ایجاد شبکه ملی در حوزه توانمند سازی زنان خبرداد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ادامه داد: با توجه به آسیب های ناشی از فضای مجازی باید با برنامه ریزی دقیق در حوزه خانواده بخصوص مادران و فرزندان توجه بیشتری شود.
یعقوب نژاد بیان داشت: به دلیل ویژگی های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده و نبودن آشنایی مناسب آن ها با این فضا بسیاری از والدین توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده اند.
به گفته وی، بسیاری از فرزندان بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت های مختلف در این فضا دسترسی پیدا می کنند و به دلیل ویژگی های سنی و شخصیتی و کنجکاوی های متأثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت می تواند آسیب های جدی به کودکان و نوجوانان برساند.
وی یاد آور شد: اگر از فناوری اطلاعات به صورت درست استفاده نشود می تواند برای خانواده آسیب زا و تهدید باشد بنابراین آموزش استفاده صحیح از فناوری اطلاعات و به خصوص اینترنت، بسیار موضوع مهمی است که امیدواریم در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.