به گزارش ایرنا سید محمد مجتبی حسینی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حوزه معاونت هنری یکی از ماموریت ها استفاده از ظرفیت های عمومی کشور در راستای توسعه فرهنگ و هنر بود.
وی با بیان اینکه حضور مناطق آزاد 7 گانه از جمله این ظرفیت هاست اظهار داشت: هنر در سطح سرگرمی در این مناطق رواج داشته است به ویژه هنرهایی که جنبه عمومی تر و مردمی تری داشته اند.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: حامی مناطق آزاد برای استفاده از ظرفیت های آنها برای بهره گیری از هنر هستیم.
حسینی گفت: با این نگاه پس از مطالعات به ایجاد نهاد دائمی برای هنر معاصر در جزیره کیش رسیدیم و قرار شد با اختصاص یک ساختمان استاندارد موزه هنرهای معاصر در این جزیره ایجاد شود که استعداد همکاری با سایر موزه های معاصر کشور را داشته باشد.
وی اظهار داشت: همچنین ایجاد مدرسه عالی هنر برای پوشش خلا آموزشی است و در این راستا دوره‌های بازپروری و بازآموزی علاقمندان هنر در نظر گرفته شد و قرار نیست این مدرسه با دستگاه‌های آموزشی عالی و آزاد کشور رقابت کند .
وی ادامه داد: تلاش برای رسیدن به بازار هنر و رویدادهایی که به رونق اقتصاد هنر منجر می شود، رکن اساسی این اقدام و تصمیم است که در نهایت حمایت از صنایع پشتیبان وابسته به هنر را رقم خواهد زد.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه کیش باید در حوزه هنر در کشور موثر واقع شود افزود: حوزه مدنیت و فرهنگ را با زبان تازه باید در این منطقه شاهد باشیم.
حسینی گفت: تفاهم نامه های جنبی دیگری در راستای تفاهم نامه اصلی در حوزه هنرهای تجسمی برای ایجاد گنجینه سازمان منطقه آزاد کیش و ایجاد جشنواره موسیقی مورد گفت و گو قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: معتقدم که مدیران یا مدینه ساز هستند یا مدنیت پرور یعنی یا به ساخت شهر علاقه ‌مندند یا به توسعه فرهنگ شهروندی و تجربه تاریخی نشان می‌دهد کسانی که بر مدنیت پروری تاکید کردند و عمر محدود انسانی را سرمایه قرار دادند در تاریخ ماندگار تر هستند.
حسینی گفت: در طول تاریخ استثنا مدیرانی بودند که بتوانند بین مدینه سازی و مدینه پروری نسبت را رعایت کرده باشند اما مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اگر چه ذات مدنیت پروری دارند اما به مدینه سازی بی‌توجه نبوده‌اند و این نسبت را رعایت کردند.
تفاهم‌ نامه همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزاد کیش و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط ابراهیم انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای مأموریت‌های قانونی و وظایف اساسنامه‌ای در زمینه مبادلات هنری، ایجاد بازار کسب و کار هنری و ایجاد مدارس هنری امضا شد.
بر اساس این تفاهم نامه طرفین بر توجه به جایگاه و امکانات منطقه آزاد کیش و رونق گردشگری هنری با در نظر گرفتن تمامی منابع و امکانات اعم از فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص اعلام همکاری کردند.
ایجاد کارخانه ‌های صنایع هنری و امکان سنجی برای احداث موزه هنرهای معاصر از دیگر مواردی بود که 2 طرف در این تفاهم‌نامه در قالب پنج ماده بر آن تأکید داشتند.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش از توابع شهرستان بندرلنگه هرمزگان با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است.
6993 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.