به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد شریفی عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: با توقیف این خودروها و شناورها ، انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و 242 میلیون ریال کشف و ضبط شد.
وی افزود: بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده شامل سیگار، برنج، پارچه، قطعات خودرو، دام، لوازم آرایشی و البسه است.
سرهنگ شریفی تصریح کرد: در یک هفته گذشته با تلاش ماموران انتظامی استان و با اشراف کامل اطلاعاتی، 128 فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال و 9 فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال قاچاق کالا در هرمزگان تشکیل شد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در همین راستا 125 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
استان هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در سواحل 2 پهنه دریایی خلیج فارس و دریای عمان و فراهم بودن زیرساخت های فرامرزی و داشتن مرزهای طولانی و انجام بیش از 60 درصد تجارت خارجی کشور از این استان، همواره مورد توجه قاچاقچیان جهت انجام فعالیت های قاچاق بوده است.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت و 13 شهرستان، دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت ویژه هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.