به گزارش ایرنا، هاشم نامور شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحد تصفیه نفت گاز با هیدروژن یکی از واحدهای افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت روزانه 50 هزار بشکه است که در مرحله نهایی تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه اندازی قرار دارد.
وی افزود: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی دارای 2 کوره است که کوره شماره یک با موفقیت راه اندازی شد و کوره شماره 2 نیز در حال آماده سازی نهایی برای راه اندازی است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: کوره بخش مهمی از واحد است که ایمنی و اتصال درست آن با اتاق کنترل از اهمیت بالایی برخوردار است.
نامور ابزار داشت: با تلاش متخصصان این پالایشگاه همه اتصال های ابزار دقیق، بخش سوخت، اتصال های داخلی، بازرسی های مکانیکال و قسمت های راهبری کوره با رعایت کامل ایمنی و بر اساس استانداردهای فنی با موفقیت اجرا و به واحد بهره برداری و مهندسی پالایش تحویل شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی به طور کلی در مرحله تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه اندازی قرار دارد.
وی ادامه داد: دیگر بخش های این واحد شامل راکتورها و هم چنین کمپرسور گاز گردشی آن نیز در مراحل نهایی آماده سازی قرار دارند.
به گفته نامور، طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت بنزین هم اکنون80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: هم اکنون نیز واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی در مراحل پایانی آماده سازی و واحد آمین و بازیافت گوگرد نیز در حال تکمیل شدن است.
وی ادامه داد: در سال گذشته واحدهای بنزین سازی و بخش تصفیه نفتای سبک و واحد ایزومریزاسیون این طرح با تلاش متخصصان این پالایشگاه به بهره برداری رسید و واحد گرانول سازی گوگرد نیز تیرماه امسال راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید بنزین، کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی، بهبود عملکرد اقتصادی، بهینه سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت ها، فراهم شدن زمینه اشتغال و ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی از مزایای بهره برداران از این طرح است.
به گزارش ایرنا، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت اسمی پالایش روزانه 350 هزاربشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی در حال حاضر 18 درصد از نیاز کشوربه انرژی و فرآورده های نفتی را تامین می کند.
فرآورده های تولیدی این پالایشگاه در 2 گروه اصلی و ویژه طبقه بندی می شود که محصولات اصلی آن شامل گازمایع، بنزین، نفت سفید، سوخت جت، نفت گاز و نفت کوره است که طبق مقررات به وزارت نفت تحویل داده می شود.
محصول های فرعی این پالایشگاه نیز شامل حلال 402 وکیوم باتوم، وکیوم سلاپس، آیزوریسایکل، لوبکات سنگین و گوگرد است که از طریق بورس کالا و انرژی عرضه می شود.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.