به گزارش ایرنا، الهام امین زاده روز پنجشنبه در شورای اداری استان هرمزگان افزود: حقوق شهروندی ابتدا از سال 1285 هجری شمسی در کشور کلید خورد اما با توجه به این که نگاه و پشتوانه سیاسی و اقتصادی در آن نبود، به نتیجه نرسید.
وی اظهار داشت: حقوق شهروندی در انتخابات سال 96 دست مایه کار سیاسی نشد، چرا که متعلق به ملت بوده و به فرد خاصی اختصاص ندارد.
امین زاده ادامه داد: آمارها نشان می دهد 75 درصد اهتمام دولت ها اعتلای سیاسی یا اقتصادی بوده و تنها 25 درصد بر پایه حقوق اجتماعی شهروندان استوار است.
وی گفت: مردم باید در منشور شهروندی به حقوقشان پای بند باشند و استانداری ها موظف هستند وظایف شهروندی، سیاسی، قوانین رانندگی، مسوولیت پذیری، احترام به حریم دیگران و رعایت محیط زیست را به مردم آموزش دهند.

** هنر زنان هرمزگانی مثال زدنی است
امین زاده یادآور شد: 80 زن دستفروش مترو تهران سرپرست خانوار هستند که همسرانشان یا فوت شده و یا گرفتار بیماری و زندان هستند اما هنر زنان هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان مثال زدنی است و باید ارزش بین المللی پیدا کند.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: سند توسعه محلات باید تهیه شود و از ظرفیت های ذاتی هر منطقه همچون خیران بهره گرفته شود تا بیکاری و تکدی گری از بین برود.
وی با انتقاد از صدا و سیما گفت: این رسانه فرهنگ درست نحوه زندگی را برای مردم تبلیغ نمی کند، در حالی که باید هر چیزی با جامعه ایرانی اسلامی مطابقت داشته باشد.
معاون حقوقی رییس جمهوری در دولت یازدهم خاطر نشان کرد: باید جشنواره های شهروندی در کشور برپا شود تا شاهد افزایش نشاط و شادابی در جامعه باشیم.
وی هم چنین با اشاره به استقرار میز خدمت در دستگاه های اجرایی کشور گفت: اجرای این طرح برای شهروندان بسیار مناسب است اما نباید تبدیل به نارضایتی عمومی و سبب فاصله گرفتن مسوولان و شهروندان شود.
امین زاده هشدار داد: طبق آمار پلیس راهور روزانه 45 نفر در جاده های کشور کشته می شوند و در سال حدود 700 هزار میلیارد ریال برای فوت شدگان، معلولان و مجروحان هزینه می شود.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.