به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این آیین اظهار داشت: 17 مرداد یادآور وظیفه سنگین اصحاب رسانه است که سال ها در عرصه اطلاع رسانی با هدف آگاهی بخشی به جامعه قدم در این مسیر گذاشتند.
علی بندرعباسی غلامی رعایت صداقت و امانتداری را دو ویژگی مهم خبرنگاران برشمرد و ادامه داد: گرایش های فکری و حب و بغض ها نباید در انجام این رسالت خطیر تاثیرگذار باشد.
وی گفت: اخبار و گزارش های منتشر شده از سوی خبرنگاران تاثیر مستقیم بر روان افراد جامعه دارد و این نشان دهنده حرفه خبرنگاری است.
بندرعباسی غلامی از خبرنگاری به عنوان یکی از شغل های سخت در جامعه یاد کرد و ادامه داد: فعالان این عرصه از زمان جمع آوری محتوا تا انعکاس آن با استرس مواجه هستند و تا مدت ها این نگرانی ها با آن ها همراه است.
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان نیز در این آیین بیان داشت: اجرا نشدن قانون تعرفه ها از سوی مسوولان استان هرمزگان ظلم مضاعفی به جامعه مطبوعاتی محلی است و به تعطیلی روزنامه ها سرعت می بخشد.
معصومه قاسمی ابراز داشت: با اعتقاد به این که جامعه خبری این استان نیازمند یک تحول اساسی برای ایجاد رقابت، انگیزه و تولید محتوا بود، جشنواره های مطبوعات و خبرگزاری ها را برگزار کردیم که 198 اثر به دبیرخانه ارسال شد.
وی افزود: برگزاری دوره های آمورشی، حضور 13 رسانه در نمایشگاه مطبوعات و اعزام 30 خبرنگار به نمایشگاه بین المللی مطبوعات، برگزاری نمایشگاه مطبوعات استانی همزمان با نمایشگاه کتاب و حضور 17 رسانه در این نمایشگاه و اختصاص مکان مستقل خانه مطبوعات بعد از 13 سال تاسیس، بخشی از فعالیت های یکساله خانه مطبوعات هرمزگان است.
در تقویم، 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف به‎ عنوان روز «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.
این خبرنگار سال 77 در جریان حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف شهید شد. از این رو هرساله 17مرداد به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گرامی داشته می شود و از خبرنگاران و اصحاب قلم در این روز تجلیل می شود.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.