به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد رستمی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: یکی از شهروندان مینابی با شکایت از فردی مبنی بر برداشت اینترنتی از حساب بانکی خود به مبلغ یاد شده به پلیس فتا این شهرستان مراجعه و خواستار پیگیری این موضوع شد.
وی بیان داشت: این موضوع به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و دراقدامی فنی مشخص شد از حساب شاکی به صورت اینترنتی کالا خریداری شده است.
فرمانده انتظامی میناب اظهار کرد: در تحقیقات اولیه و بررسی میدانی صورت گرفته مشخص شد، شاکی پس از مشاهده تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام برای واریز وجه بر روی لینک ارسالی کلیک کرده و به درگاه جعلی و فیشینگ بانک متصل و از آن طریق اطلاعات بانکی و رمز دوم وی اقدام به سرقت شده است.
رستمی ادامه داد: متهم در یک عملیات ضربتی شناسایی و دستگیر شد و در مواجهه با مدارک غیرقابل انکار پلیس، به جرم ارتکابی خود مبنی بر برداشت مبلغ 9 میلیون 500هزار ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی اعتراف کرده است.
وی یاد آور شد: متهم به مراجع قضایی تحویل شده و مبلغ برداشتی به حساب مالبخاته واریز شد.
این مسوول انتظامی میناب از شهروندان خواست با توجه به افزایش خدمات از طریق اینترنت و به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو، از در اختیار قرار دادن مشخصات حساب بانکی و رمز دوم کار خود به دیگران خودداری کنند.
7194/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.