به گزارش ایرنا، ایرج حیدری عصر سه شنبه در نشست کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری سند توسعه جزیره هرمز افزود: صدور هرگونه مجوز سرمایه گذاری در راستای اجرای سند توسعه جزیره هرمز باید با هماهنگی استانداری باشد و طرح های سرمایه ای قبل از اجرا، مورد پایش و ارزیابی دقیق قرار گیرد.
وی بیان داشت: اجرای سند توسعه جزیره هرمز مورد تاکید استاندار هرمزگان است و اولویت سرمایه گذاری در اجرای این طرح نیز با افراد توانمند و بومی این منطقه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: جزیره هرمز از ویژگی های زمین شناسی نادری برخوردار بوده و دارای آثار تاریخی و جاذبه های زیبای طبیعی است که نه تنها در استان هرمزگان بلکه در کشور به عنوان یک شاخص مطرح است.
حیدری گفت: طرح های عمرانی و سرمایه گذاری نباید به آثار طبیعی و تاریخی موجود در جزیره هرمز آسیب بزند.
وی از مدیران متولی سند توسعه جزیره هرمز خواست تا گزارشی از روند کامل اجرای این طرح را تهیه و برای ارزیابی به استانداری ارسال کنند.
هرمز جزیره ‌ای بیضی‌ شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس در فاصله 8 کیلومتری بندرعباس قرار گرفته که به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی، بازرگانی و همسایگی با تنگه هرمز به کلید خلیج فارس نیز شهره است.
جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از 90 طیف رنگی شهرت دارد، جزیره ای که تمامی رنگ های دنیا یکجا در آن جمع شده و یک تابلوی نقاشی زیبا خلق کرده است.
پرندگان دریایی گوناگون، دلفین ها، لاک پشت ها، جنگل های مانگرو بخشی از جذابیت این جزیره است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.