به گزارش ایرنا، طهماسب غلامپور روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: هم اکنون 70 تا 80 درصد از دامپروری های هرمزگان به صورت سنتی و با ظرفیت های کوچک کار می کنند که باید ساماندهی شوند.
وی بیان داشت: در این راستا طرح اصلاح نژاد بزتالی هرمزگان با هدف شیردهی، گوشتی و چند قلوزایی در حال اجراست و از سال گذشته تاکنون 21 راس بز نز سانن و آلپاین فرانسوی وارد این استان شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهارداشت: اصلاح نژاد دام و تولید و توزیع بز نر اصلاح شده بین دامداران پرورش دهنده نژاد تالی جزیره ای که از نژادهای ممتاز کشور محسوب می شود به عنوان یکی از دستاوردهای مهم ایستگاه حفظ نژاد بزتالی هرمزگان ذکر شده است.

**9 هزار نفر شتر در هرمزگان هویت دار شدند
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: حدود 9 هزار نفر شتر از دی ماه سال گذشته تاکنون در این استان پلاک کوبی و هویت دار شدند.
غلامپور افزود: طرح پلاک کوبی شتر در هرمزگان با هدف ساماندهی و هویت دار کردن، تهیه آمار دقیق از جمعیت، پراکنش، اجرای برنامه اصلاح نژاد و گونه این دام در حال انجام است.
وی بیان داشت: در صورت مشارکت شترداران و همکاری و حمایت فرمانداران، دهیاران و متعمدان محلی سعی داریم تا پایان امسال تمامی جمعیت شتر هرمزگان را پلاک کوبی و هویت دار کنیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهارداشت: یکی از مشکلات جدی در هرمزگان، تصادف ها و تلفات انسانی ناشی از برخورد با شترهای سرگردان در جاده های استان است که برای پیشگیری از آن، طرح پلاک کوبی شترها در دستور کار قرار گرفته است.
غلامپور گفت: از مجموع 150 هزار نفر شتر کشور، 21 هزار نفر در هرمزگان نگهداری می شوند به طوری که این استان به لحاظ جمعیت شتر، رتبه سوم کشور را دارد.
وی یادآورشد: هم چنین علاوه بر هویت گذاری شترها، 4 هزار راس دام سنگین گاو و گوساله نیز از ابتدای سال جاری تاکنون هویت گذاری شده است.

**هرمزگان دارای یک میلیون و 311 هزار راس دام است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: این استان دارای یک میلیون و 311 هزار راس دام سبک و سنگین است.
غلامپور افزود: یک میلیون و 250 هزار راس دام سبک شامل بز، بزغاله و گوسفند و 61 هزار راس دام سنگین شامل 21 هزار نفر شتر و 40 هزار راس گاو و گوساله است.
وی بیان داشت: سالانه 10 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شود که این میزان 50 تا 60 درصد نیاز مردم را تامین می کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: نیاز استانبه گوشت قرمز، سالانه 18 هزار تن است که مابقی آن از سایر استان های همجوار کشور تامین می شود.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.