به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور عصر دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این اسکله ها در مناطقی از شهرستان های قشم، میناب، پارسیان، سیریک، جاسک و بندرخمیر جانمایی شده اند.
وی افزود: مطالعات مربوط به آبنگاری (هیدروگرافی) در این مناطق انجام شده و فهرست امکانات مورد نیاز آن ها نیز تهیه و به سازمان بنادر ارسال شده است.
عفیفی پور تصریح کرد: سال گذشته، در راستای توسعه گردشگری دریایی، رمپ فلزی شناور در بندرگاه جزیره هرمز به بهره برداری رسید و لایروبی حوضچه و کانال ورودی این بندرگاه با اعتبار 82 میلیارد ریال نیز در دست اقدام است.
این مقام مسوول تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل توسعه گردشگری دریایی با توجه به ظرفیت های موجود در هرمزگان است که در همین راستا نیز بسته توسعه گردشگری دریایی هرمزگان تدوین و تهیه شده است.
به مجموعه فعالیت های تفریحی و سرگرمی که در محیط های دریایی دور از ساحل از سوی گردشگران انجام می شود، گردشگری دریایی می گویند.
یکی از ظرفیت های بالقوه گردشگری ایران، دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی توریستی نیز برخوردار است.
این صنعت در بیشتر کشورهای دنیا توجه به تورهای دریایی، حمل نقل دریایی، ورزش ها و تفریحات آبی، غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.
ایران با داشتن پنج هزار و 800 کیلومتر مرز آبی و 17 جزیره بزرگ قابل سکونت از ظرفیت های زیادی برای توسعه دریایی برخوردار است.
استان هرمزگان هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان از اقصی نقاط سرزمین پهناور ایران است که نیمه دوم سال و ایام بهار چند صباحی را در دامن آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند.
برخوداری این استان از 14 جزیره کوچک و بزرگ، آب و هوایی معتدل در ایام تعطیلات نوروزی، همچنین بهره مندی از زیرساخت های مناسب بندری در سواحل خلیج فارس و همچنین بزرگترین ناوگان مسافری دریایی کشور باعث شده تا هرمزگان طی سالیان اخیر همواره در بین استان های کشور به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین شناخته شود.
هرمزگان از زیرساخت های مناسبی همچون 10 بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از 80 شناور (لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیتی افزون بر پنج هزار صندلی برخوردار است.
بندرهای مسافری استان هرمزگان بیش از 95 درصد ازکل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.