سمیه گرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گلابتون دوزی نخستین صنعت دست ساز جزیره محسوب می شود که توجه بیشتر گردشگران و را به خود جلب می کند.
وی افزود: گلابتون دوزی، خوس دوزی، حصیر بافی، صدف کاری، برقع دوزی، البسه محلی، نقاشی روی پارچه و هنر عروسک سازی از جمله مهم ترین صنایع دستی هستند که در جزیره قشم تولید می شود.
گرامی تصریح کرد: گردشگری و صنایع دستی مکمل یکدیگرند، از این رو هنگام ورود گردشگران به خصوص نوروز، سعی می شود نمایشگاه ها و فروشگاه ها ی صنایع دستی دایر شود.
وی ادامه داد: سال 96 هنرمندان صنایع دستی این جزیره در 18 نمایشگاه شرکت کردند که در همسنجی نسبت به سال ما قبل آن 100 درصد افزایش داشت.
رییس اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سال گذشته هنرمندان قشمی علاوه بر حضور در نمایشگاه های صنایع دستی تهران، تبریز، اصفهان، زنجان، گرگان، همدان و شیراز در نمایشگاه های بین المللی فیتور اسپانیا و صنایع دستی ایتالیا حضور یافتند.
گرامی افزود: امسال نیز حضور در نمایشگاه صنایع دستی ملی زنجان و تهران که در شهریور ماه برگزار می شود، پیش بینی شده است.
وی با تأکید بر اینکه بیشتر هنرمندان صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهند، افزود: بانوان جزیره می توانند در بستر صنایع دستی حضور فعالتری در اجتماع داشته باشند و توانایی های خود را نشان دهند.
رییس اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: به همین دلیل در روز تولد حضرت معصومه(س) از 40 دختر فعال در صنایع دستی با هدف تشویق و ترغیب بانوان برای حضور فعالانه تر در اجتماع تقدیر شد.
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه 83 خانه بوگردی در قشم وجود دارد، استقرار نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در کنار این مکان ها برنامه ریزی شده است.
هم اینک 14 تعاونی صنایع دستی در جزیره قشم فعالیت می کنند. شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.