به گزارش ایرنا، سیده فاطمه ذوالقدر جمعه شب در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره رقابت های قرآن کریم در هرمزگان در شهرستان رودان ، از قرآن کریم به عنوان بزرگترین و ارزشمندترین هدیه خداوند به انسان یاد کرد.
وی ادامه داد: برخی از افراد به علت ضعف بصیرت از آیات نور و رحمت غافل شده اند و همین امر موجب شده تا کلام وحی در بین برخی از مسلمانان مهجور بماند.
وی تنها راه نجات بشریت از مشکلات، انحراف ها و آسیب های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در گرو تمسک به قرآن کریم دانست و بر ضرورت شناسایی علل مهجور ماندن قرآن در جامعه تاکید کرد.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر درس قرآن در مدارس مهجور مانده و برخی از دانش آموزان و دانش آموختگان قادر به قرائت، خواندن و تلفظ صحیح قرآن و درک معانی آیات وحی نیستند و این امر مایه شرمساری و یک نقص و خلأ بزرگ محسوب می شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر به امر آموزش درس قرآن کریم در مدارس توجه چندانی نشده و همین امر سبب مهجور ماندن کلام وحی و بروز مشکلات و انحراف هایی برای جامعه شده است.
ذوالقدر یاد آور شد: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیته ای با همکاری معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی و ریشه یابی علل این امر است.
وی افزود: باوجود تمام مشکلات، محرومیت ها و نارسایی ها، عملکرد استان هرمزگان در حوزه فعالیت های قرآنی قابل تحسین است اما تداوم این مسیر توجه بیشتر و توسعه و تقویت حمایت های مادی و معنوی را می طلبد.
ذوالقدر با تاکید بر لزوم نوسعه و گسترش برنامه ها و فعالیت های قرآنی در جامعه، خاطر نشان کرد: تلاش و اقدام جهت افزایش بودجه فعالان قرآنی در دستور کار فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی قرار دارد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد.
مرحله استانی چهل و‌ یکمین دوره رقابت های قرآن کریم در هرمزگان با حضور 230 نخبه قرآنی سوم تا پنجم مردادماه به میزبانی شهرستان رودان برگزار و نخبگان قرآنی در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ کل، 20، 10 و 5 جزء قرآن کریم، اذان و دعاخوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره رقابت های قرآن کریم در هرمزگان با حضور نخبگان و فعالان قرآنی، شماری از مسوولان کشوری، نمایندگان مجلس، استاندار هرمزگان و مسوولان محلی در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر رودان برگزار و برگزیدگان این دوره معرفی و تجلیل شدند.
7196 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.