سید عبدالوهاب هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات و اجرای این تعداد طرح برای 211 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 33 طرح اشتغالزایی به ارزش 380 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری به بانک های عامل معرفی شده است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان ادامه داد: پرداخت تسهیلات، اجرا و بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال 660 نفر را فراهم می کند.
هاشمی تعهد رودان در حوزه اشتغال در سال جاری را یک هزار و 560 شغل اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 248 شغل در این شهرستان ایجاد شده است.
وی در ادامه با اشاره به رویکرد دولت در ایجاد و توسعه اشتغال، رونق اقتصادی و حفظ جمعیت در مناطق روستایی، خواستار سرعت بخشی به روند پرداخت تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری در راستای تحقق اهداف دولت در حوزه اشتغال شد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان سهمیه رودان در طرح کارورزی را 170 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون 54 نفر با ثبت نام در سامانه کارا به بنگاه های اقتصادی معرفی شده اند که ضمن گذراندن دوره آموزشی مشغول بکار هستند.
هاشمی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کارورزی، خاطر نشان کرد: آموزش و تربیت نیروی ماهر، متخصص، توانمند، کارآمد و کارآفرین راه و مسیر را برای رشد، توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور هموار می سازد.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.
7196 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.