الله مراد عفیفی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح های مهمی برای توسعه این بندرگاه تعریف شده که از جمله آنها می توان ایجاد مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی، مرجع دریایی و ساختمان های اداری اشاره کرد.
وی افزود: یکی از طرح های مهم جهت توسعه این بندر، لایروبی حوضچه بندر با افزایش عمق به 8 متر برای جذب شناورهای بزرگتر است که از مهرماه امسال آغاز می شود.
عفیفی پور خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای انتقال دو فروند رمپ و اسکله فلزی شناور بندرگاه ابوموسی به تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی و انجام تعمیرات اساسی آنها در دستور کار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این گفت و گو از آمادگی سازمان بنادر جهت تامین شناورهای استاندارد در بندرگاه ابوموسی به منظور رونق گردشگری دریایی در این منطقه با اعطای تسهیلات به فعالان بخش خصوصی خبر داد.
جزیره ابوموسی با وسعتی حدود 12 کیلومتر مربع در آب های گرم دریای پارس در 75 کیلومتری بندرلنگه و 57 کیلومتری شرق جزیره سیری قرار دارد و مرتفع ترین نقطه ی آن کوه حلوا 110 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
این جزیره از شمال به جزیره تنب کوچک، از غرب به جزیره سیری، از جنوب و شرق به امارات متحده عربی محدود است و مدت زمان سفر به جزیره ابوموسی از راه دریایی بندر لنگه حدود سه ساعت است.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.