به گزارش ایرنا، روابط عمومی جهاد کشاورزی استان هرمزگان عصر چهارشنبه در توضیح سخنان روز گذشته سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان اعلام کرد: طبق بررسی های انجام شده از سوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، در سال 88 شخصی متقاضی یک قطعه زمین به مساحت 600 هکتار برای اجرای طرح گردشگری بوده که در مراحل تکمیل پرونده با توجه به عدم دریافت موافقت از سوی اداره محیط زیست به مرحله واگذاری نرسیده و با توجه به ابطال استعلام ها به دلیل گذشت زمان، از درجه اعتبار ساقط شده و پرونده مختومه اعلام شده است.
در ادامه توضیح روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در نشست شورای شهر واگذاری این زمین ها برای پرورش میگو را یک اشتباه از سوی جهاد کشاورزی هرمزگان خوانده که باید یادآور شد؛ متولی واگذاری اراضی دولتی جهاد کشاورزی است و اولویت آن نیز با بخش کشاورزی است.
روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان افزوده است: در این خصوص طبق مقررات و قوانین واگذاری اراضی دولتی و گرفتن استعلام های اداره های مربوطه از جمله اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان بخشی از این زمین جهت توسعه اشتغال به شرکت های واجد شرایط جهت اجرای طرح پرورش میگو واگذار شده است.
در ادامه توضیح ارسالی تاکید شده است: هیچ گونه اشباهی در این واگذاری رخ نداده و تمامی مراحل به صورت کاملا قانونی طی شده و بهتر بود قبل از ایراد این چنین سخنانی، مطالعه ای نیز در این زمینه صورت می گرفت.
در نشست روز سه شنبه شورای شهر بندرعباس، پرویز سالاری یکی از اعضای شورا اظهار داشت: به دلیل تعلل و کوتاهی سازمان میراث فرهنگی استان در استفاده از 600هکتار زمین با کاربری گردشگری، این زمین ها از سوی جهاد کشاورزی برای پرورش میگو اختصاص یافته است.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان نیز که مهمان شورای شهر در نشست علنی بود در پاسخ گفت: اطلاعات عضو شورای شهر نخ نما و اشتباه بوده و این زمین ها همچنان با کاربری کشاورزی در اختیار گردشگری است و اگر جهاد کشاورزی آنها را برای پرورش میگو اختصاص داده اشتباه کرده است.
2094/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.