الیاس جاودان شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای جهیزیه این تعداد زوج، 700 میلیون ریال از محل منابع دولتی و امدادی پرداخت شده است.
وی بیان داشت: اهدای کمک هزینه جهیزیه به فرزندان مددجو در شرف ازدواج یکی از برنامه های مهم این نهاد محسوب می شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بندرلنگه اظهار داشت: قبل از ازدواج، آموزش مهارت های زندگی، خدمات مشاوره و راهنمایی به زوج های جوان ارائه می شود که این امر در تحکیم و تقویت بنیان خانواده موثر است.
جاودان گفت: خدمات مشاوره در حوزه اصول و مهارت های زندگی مشترک، آشنایی با سبک زندگی دینی، مدیریت اقتصاد خانواده و مسائل زناشویی می شود.
وی افزود: مددجویانی که با آگاهی وارد زندگی مشترک زناشویی می شوند از موفقیت بیشتری برخوردارند، به طوری که امروز درصد آمار طلاق بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بسیار کمتر از سایر افراد جامعه است.
جاودان یادآورشد: در کنار کمک های کمیته امداد برای تشکیل زندگی زوج های جوان تحت حمایت، خدماتی مانند ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، آموزش های شغلی فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات بدون بهره برای آن ها نیز انجام می شود.
از ابتدای سالجاری تاکنون، 230 زوج زیر پوشش کمیته امداد هرمزگان به میزان 5 میلیارد و 670 میلیون ریال هدیه ازدواج و کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند.
هم اکنون یکهزار و 850 زوج زیرپوشش کمیته امداد هرمزگان در انتظار دریافت جهیزیه و هدیه ازدواج هستند.
امسال 60 میلیارد ریال اعتبار از سوی کمیته امداد هرمزگان برای پرداخت کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و هدیه ازدواج به پسران نیازمند در سطح استان در نظرگرفته شده است.
هم‌ اکنون 55 هزار و 669 خانوار در هرمزگان تحت حمایت کمیته امداد هستند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.