به گزارش ایرنا، فاطمه جراره روز یکشنبه در شصت و سومین نشست علنی شورای شهر در نطق پیش از دستور خود افزود: سگ های ولگرد موجب نگرانی مردم و به خطر افتادن سلامت شهروندان بندرعباس شده اند.
وی همچنین از اخراج 12 نفر از کارکنان باغ گلهای شهرداری توسط پیمانکار بخش خصوصی خبر داد و اضافه کرد: اگر قرار بر جایگزینی نیروی انسانی است چرا از همین افراد استفاده نشده است.
*چوپان ها پیمانکار آسفالت معابر بندرعباس شده اند
رییس کمیسیون عمران شورای شهر نیز که پیشنهادش درباره برگزاری دوره های آموزشی برای پیمانکاران و تمام عوامل آسفالت معابر شهری در دستور کار شورا قرار داشت، در دفاع از پیشنهاد خود اظهار داشت: مجریان بسیاری از طرح های آسفالت چوپان هایی هستند که امتیاز شرکت های دارای رتبه و صلاحیت را خریداری کرده اند و بدون داشتن تخصص، طرح های عمرانی را در دست گرفته اند.
کیانوش جهانبخش اضافه کرد: نتیجه این وضعیت، نارضایتی مردم از کیفیت نامناسب آسفالت خیابان ها و کوچه هاست.
وی یادآور شد: از این پس پیمانکاران شرکت کننده در صورتی می توانند در مناقصه ها شرکت کنند که خود و عوامل اجرایی آنها در این کلاس های آموزشی شرکت کرده باشند و دارای مدرک با کد آموزشی باشند.
پیشنهاد جهانبخش پس از گفته های موافقان و مخالفان، با اکثریت آرا تصویب شد.
**شورای شهر بندرعباس میزبان متولیان بهداشت و درمان هرمزگان
شورای شهر بندرعباس پس از نطق قبل از دستور و دستورکارهای اصلی، میزبان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و معاونان وی برای گفت و گو درباره مسائل این حوزه بود.
درابتدای این بخش رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان تصریح کرد: قائل به ارائه گزارش آماری نیست و رضایت کارکنان این مجموعه و مردم را مهمترین ملاک ارزیابی عملکرد می داند.
دکتر حسین داوودی اظهار داشت: شاخص های بهداشتی و درمانی هرمزگان مناسب است اما بهبود و جا به جایی شاخص ها بیش از این دشوار است.
وی توضیح داد: بهبود این شاخص ها مستلزم همکاری های اجتماعی و بین بخشی است.
**مدیریت ما بحران آفرین است
رییس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس پس از سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: نوع مدیریت ما بحران زا و بحران آفرین است و مشکلات سایر قسمت های جامعه به بخش بهداشت و درمان سرریز می شود.
جهانبخش مدعی شد: امید به زندگی در حال کاهش بوده و بسیاری از مردم برای گذران زندگی خود با چالش های جدی مواجهند.
**پزشکان ساخت و سازهای خود را به بخش بهداشت و درمان ببرند
وی همچنین گفت: مستندات نشان می دهد بسیاری از پروانه های ساختمانی برای مجتمع های تجاری و مسکونی بندرعباس توسط پزشکانی گرفته شده که وارد ساخت و ساز شده اند.
این عضو شورا یاد آور شد:هرچند این گونه فعالیت ها برای پزشکان منع قانونی ندارد، اما انتظار می رود، این قشر بخشی از سرمایه خود را در حوزه بهداشت و درمان هزینه کنند.
وی همچنین با اشاره به تمرکز مطب پزشکان بندرعباس در یکی از خیابان های اصلی و مرکزی شهر، از آمادگی شورای شهر برای دادن بسته های تشویقی برای پراکنش مناسب مطب های و مراکز درمانی و تشخیصی در سایر نقاط شهر خبر داد.
جهانبخش در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به بهبود امکانات سفرهای درمانی مردم به سایر استان ها کمتر شده است.
**بیمارستان شهید محمدی بیمار است
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز با اشاره به خرابی دستگاه ام آر آی بیمارستان شهید محمدی گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده ام، بیمارستان شهید محمدی که بیمارستان اصلی استان است وضعیت خوبی نداشته و خود، بیمار است.
اسماعیل بواشه همچنین با رد گفته های همکار خود اظهار داشت: سفرهای درمانی مردم بندرعباس و استان هرمزگان به یزد کمتر نشده است.
سایر اعضای شورای شهر نیز پیرامون ضرورت توجه به آسیب های ازدیاد ایجاد مراکز عرضه فست فودها ، ساخت سوله ورزشی برای بیماران بستری در مرکز اعصاب و روان ابن سینای بندرعباس و مرکز رفاهی همراهان بیماران در بیمارستان شهید محمدی و همچنین لزوم همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی با شهرداری در ساخت و سازها و فعالیت های عمرانی مطالبی ارائه کردند.
**انتقاد از بوق و کرنای انتصاب مشاوران فرهنگی
مسوول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز که به همراه رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مهمان شورای شهر بود، از این فرصت برای انتقاد از رسانه ای شدن انتصاب 12روحانی به عنوان مشاوران فرهنگی شورا استفاده کرد و گفت: رسانه ای شدن این موضوع غلط بود و باید اجازه می دادید اول ثمره کار مشاوران معلوم شود و بعد آن را در بوق کرنا می کردید و نمایش می دادید.
**انتقاد سازنده همیشه گره‌گشاست
شهردار بندرعباس نیز که به دلیل دعوت رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست شورای شهر حضور یافته بود اظهار داشت: انتقاد سازنده همیشه راهگشاست و ارائه راهکار در حل مشکلات و حمایت از فعالیت‌های خوب، به طرف کردن مشکلات شهر کمک می‌کند.
عباس امینی زاده با قدردانی از تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گفت: باید علت سفرهای درمانی شهروندان آسیب ‌شناسی شود و برای این آسیب‌ها، پیشنهادهای سازنده‌ای در راستای تقویت مجموعه علوم پزشکی ارائه شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ضمن استقبال از مطالب مطرح شده به انتقادهای اعضای شورای شهر پاسخ داد.
داوودی خواستار خودداری از به کار بردن تعبیرها و اصطلاح های نامناسب برای مراکز درمانی شد و تاکید کرد: این ادبیات به اعتماد مردم صدمه زده و حتی سرمایه گذاری در سایر بخش ها را نیز مختل می کند.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.