به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان ضمن اشاره به مسایل روز جهان و کشور، برخی مسایل و مشکلات منطقه ای را نیز مورد اشاره قرار دادند و بر تلاش هر چه بیشتر مسوولان به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مردم و رفع مشکلات تاکید کردند.
موضوع حج، گرامیداشت دهه کرامت، تاکید بر ترویج سیره رضوی در جامعه و تبریک ولادت امام رضا (ع) از دیگر محورهای سخنان امامان جمعه هرمزگان در خطبه های نماز جمعه این هفته بود.

** کیش
امام جمعه کیش گفت: ایجاد آرامش اقتصادی برای مردم و بخش خصوصی مهمترین خواسته عمومی و وظیفه دولت در شرایط کنونی می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در جزیره کیش با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع اعضای هیات دولت مبنی بر ساماندهی اوضاع کشور به ویژه ساماندهی اقتصادی افزود: این نکات بسیار مهم و کلیدی و نقشه راه اقتصادی دولت باید قرار گیرد.
امام جمعه کیش اظهار داشت: دولت اگر می‌خواهد در حوزه اقتصادی با نقشه راه مدونی، توفیقی دست یابد، باید تذکرات رهبر انقلاب را محور برنامه‌های کاری خود قرار دهد.
حسن زاده تصریح کرد: رهبر انقلاب در جمع اعضای هیات دولت، تقویت بخش خصوصی، ضرورت برخورد قاطع با متخلفان، نشان دادن اقتدار در مقابل بیگانگان بویژه آمریکایی ها و جدی گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی را مهمترین تکلیف پیش روی دولت عنوان کرد.
وی اظهار داشت: رهبر انقلاب تاکید کردند که برای خروج از مشکلات موجود اقتصادی کشور لازم است، دولتمردان باید یک نقشه راه باثباتی را تدوین و عملیاتی کند.
امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ولادت امام رضا علیه السلام گفت: امام رضا ولی نعمت معنوی، فکری و مادی ملت ایران است و به عنوان عالم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم حفظ فرمایشات ایشان ضروری است.
حسن زاده اظهار داشت: جوانان ما نیز باید ویژگی ها و صفات امام رضا علیه‌السلام همچون تدبر و اندیشه در قرآن را سرلوحه دوران جوانی خود قرار دهند.
خطیب جمعه کیش در بخش دیگری با اشاره به هفته گرامیداشت حج گفت: ظرفیت های فردی ، اجتماعی، معنوی و سیاسی زیاد و برجسته ای در حج نهفته است.
حسن زاده اظهار داشت: حج می تواند انسان را از نظر معنوی و فردی به مقام بالا و نورانی برساند و بصیرت و شجاعت مهمترین رهاورد حج در عرصه فردی و سیاسی است

**قشم
امام جمعه موقت قشم گفت: جنگ اقتصادی آخرین حربه دشمن علیه انقلاب، نظام و مردم کشور است که اگر همه قشرهای جامعه وظیفه خود را انجام دهند، ایران اسلامی در این جنگ نیز پیروز می شود.
حجت الاسلام سعید آزادی افزود: امروز جامعه جنگ اقتصادی دشمن را درک کرده است و کشور به یک نقشه راه برای حل مشکلات موجود نیازدارد.
وی ادامه داد: دولت باید نقشه راه را در حوزه اقتصادی ترسیم کند و اصلاح سبک زندگی در این نقشه راه گنجانده شود.
امام جمعه موقت قشم تصریح کرد: این نقشه راه باید بر گرفته از آموزه‌های اسلامی باشد و با توجه به معیشت مردم و کمک به آحاد جامعه برای رسیدن به کمال، تنظیم شود.
آزادی افزود: همه قوا، مسئولان و فعالان اقتصادی باید به گونه ای حرکت کنند که مردم بتوانند با امید به آینده، در حوزه کاری خود خلاقیت داشته باشند.
وی ادامه داد: به صفر رساندن صادرات نفت ایران در شرایط امروز قابل اجرا نیست و باید دانست که ترامپ در این زمینه دچار توهم است.
امام جمعه موقت قشم گفت: با استفاده از تجربه گذشته نباید به دشمن اعتماد کرد و با کشورهای دیگری فعالیت اقتصادی داشت و در این حوزه برنامه ریزی کرد.

**پارسیان
امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای هیات دولت ، گفت: این جلسه مهم نشان داد که رهبر انقلاب اسلامی از مشکلات زندگی مردم و نقاط ضعف اقتصاد کشور کاملا آگاه هستند.
حجت الاسلام هادی میرزایی بیان داشت: مردم انتظار دارند کار و انگیزه و روحیه مسوولان بعد از این جلسه، تفاوت محسوسی به خود بگیرد و تلاش آنها برای حل مشکلات شبانه‌روزی شود.
وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های غیردولتی نیز خود را به همکاری با دولت برای افزایش کارآمدی و حل مشکلات موظف می‌ دانند.
خطیب جمعه پارسیان با تبریک سالروز ولادت علی بن موسی الرضا(ع) افزود: با نگاهی به شرایط اجتماعی و فرهنگی زمان امام رضا(ع) و شیوه مبارزاتی و حرکت عظیم علمی و اخلاقی، می‌توان فهمید که تفکر ولایت اهل بیت(ع) و پیوستگی به خاندان پیامبر اکرم(ص) آن‌چنان گسترش در دنیای اسلام پیدا کرد که دستگاه ظالم و تزویر بنی‌عباس از مواجه با آن عاجز شد.

**بشاگرد
امام جمعه بشاگرد در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: یکی از راه های مقابله با هجوم اقتصادی دشمن حمایت و استفاده از کالای داخلی به عنوان یک وظیفه است.
حجت الاسلام علی بهروزه افزود: مردم ایران همواره با اتحاد و یکدلی در برابر دشمنان ایستاده اند و به هیچ کس اجازه نمی دهند خدشه ای به آرامش کشورشان وارد کند.
وی ضمن تبریک دهه کرامت و با تاکید بر ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه، افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای ترویج این ارزش ها و سیره رضوی در جامعه است.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.