به گزارش ایرنا، امین قصمی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: طرح آبرسانی جگین به بشاگرد با اعتبار هزینه شده 498 میلیارد ریال و 27 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که با تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل دفتر امور عمرانی دفتر رهبر معظم انقلاب، فاز اول این طرح طی یک سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی ابراز داشت: طرح آبرسانی از سد جگین به بشاگرد برای افق سال 1415 برای جمعیت 36 هزار نفر پیش بینی شده که با تامین اعتبار تخصیص یافته از سوی دفتر مقام معظم رهبری می توان طی 12 ماه آینده با احداث 2 واحد تصفیه خانه موقت تا اتمام تصفیه خانه اصلی شهر، آب شرب با کیفیت در اختیار مردم بشاگرد قرار داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان افزود: طرح آبرسانی جگین در بشاگرد به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های آبرسانی استان هرمزگان بوده که با هدف تامین آب به میزان 3.5 میلیون متر مکعب در سال اجرایی شده است.
قصمی حجم عملیاتی این طرح را شامل احداث تصفیه خانه آب به ظرفیت 15 هزار مترمکعب در شبانه روز، 160 کیلومتر خط انتقال آب، مخازن ذخیره به حجم 20 هزار متر مکعب و 3 واحد ایستگاه پمپاژ اعلام کرد.
این مسوول اعتبار تخصیص داده شده این طرح در سال جاری را 80 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: اعتبار کل این طرح یک هزار و 898 میلیارد ریال بوده و اعتبار مورد نیاز جهت بهره برداری و تکمیل آن 1400 میلیارد ریال است.
وی خاطر نشان کرد: با تکمیل این طرح، آب شرب مورد نیاز شهرهای سردشت، گوهران و 164 روستای مسیر طرح تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان افزود: در سفر نمایندگان امور عمرانی دفتر رهبر معظم انقلاب به شهرستان بشاگرد مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان حضور داشتند.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.