به گزارش ایرنا، علی علیزاده روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان افزود: هم اکنون 150 هزار نفر از جمعیت استان هرمزگان در قالب 3 صندوق شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستاییان و صندوق کارکنان دولت از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
وی بیان داشت: مهم ترین هدف بیمه سلامت حمایت از اقشار کم درآمد، ارایه بهترین خدمات به بیمه شدگان، کاهش هزینه های درمانی بیماران بستری، ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن آن و هم چنین افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم است.
مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان اظهار داشت: با توجه به مشکل منابع مالی و رایگان بودن بیمه سلامت، مدیریت هزینه در اولویت این اداره کل قرار دارد و اطلاع رسانی و سیاست گذاری برای افزایش توانمند سازی و آگاهی بیمه شدگان با بهره گیری از ظرفیت رسانه های استان در دستور کار است.
علیزاده هم چنین به نظام ارجاع در سیستم بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: نظام ارجاع دنبال محدود کردن خدمات بیمه سلامت همگانی نیست بلکه هدف مدیریت کردن هزینه ها و کاهش هزینه های ملموس و غیر ملموس بیماران است.
وی بیان داشت: در طرح ارجاع، پزشک خانواده (پزشک عمومی) باید براساس تشخیص، بیمار را به مرکزهای تخصصی ارجاع دهد و از بازخورد ارجاع به پزشک متخصص مطلع شود.
مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان ادامه داد: خرید راهبردی از دیگر برنامه های سازمان بیمه سلامت است که پرداخت هزینه ها به موسسه ها در این راهبرد بر اساس سطح کیفیت ارایه خدمات به بیمه شدگان انجام می شود.
علیزاده گفت: 90 درصد از جمعیت هرمزگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند لذا بالا بودن جمعیت بیمه شدگان خرید راهبردی را با مشکل مواجه کرده و نیازمند همکاری بیمه شدگان است.

** خبرگزاری ایرنا در رعایت اخلاق رسانه ای، الگو است
مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، یک خبرگزاری با سابقه، فعال و حرفه ای است و در رعایت اخلاق رسانه ای، الگو می باشد.
علیزاده افزود: رسانه ها باید به اخلاق و سواد رسانه ای، سرعت عمل، دقت نظر و امانتداری را آراسته باشد اما برخی خبرنگاران در انعکاس خبرها به صورت غیرمنصفانه ای عمل می کنند و تنها به دنبال جذب مخاطب هستند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) مرکزبندرعباس نیز در این بازدید گفت: خبرگزاری ایرنا با 83 سال سابقه به دنبال تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و منویات رهبر فرزانه انقلاب است.
محمد جهانگیریان افزود: ایرنا به عنوان خبرگزاری نظام، اهداف نظام جمهوری اسلامی را با قاطعیت و با سرعت، صحت و دقت به مردم منعکس می کند.
وی بیان داشت: خبرگزاری ایرنا رسانه رسمی کشور است که در امر اطلاع رسانی به صورت همزمان 3 اصل سرعت، صحت و دقت را مورد توجه قرار می دهد که این مساله زمینه ساز اعتماد بیشتر مخاطبان به این رسانه می شود.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.