به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست پیگیری اجرای طرح های آبخیزداری در استان هرمزگان اظهار داشت: در این طرح بزرگ سازه های چند منظوره آبخیزداری احداث می شود که تامین آب شرب روستاها، تغذیه زمین، جلوگیری از وارد شدن رسوب ها به زمین و جلوگیری از تخریب خاک از ویژگی های این طرح هاست.
وی افزود: این طرح تاکنون در این سطح انجام نشده و طرحی وسیع و مهم در سطح استان هرمزگان محسوب می شود.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: تاکنون روند احداث 21 سازه آبخیزداری در قالب این طرح در هرمزگان آغاز شده و تا یک هفته آینده نیز عملیات احداث 60 سازه دیگر در این استان آغاز می شود.
همتی بیان داشت: با توجه به اینکه این سازه های آبخیزداری در روستاهای هرمزگان احداث می شوند برای اجرای این طرح ها از ظرفیت نیروهای بومی هر کدام از روستاها و هم چنین مشارکت دهیاری ها و شوراهای این روستاها استفاده خواهد شد.
وی گفت: در کنار هدف گذاری های فنی و عمرانی این طرح مهم، در سطح روستاهای استان اشتغال خوبی را شاهد خواهیم بود که می تواند اهداف اجتماعی و اقتصادی را نیز محقق سازد.
همتی ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر اجرای این طرح های آبخیزداری، اضافه کرد: فرمانداران و معاونان عمرانی فرمانداری ها موظف هستند به طور مستمر بر روند اجرای به موقع این طرح ها نظارت کنند و گزارش اجرای کار را ارائه دهند.
وی گفت: با توجه به اهمیت این کار بزرگ، جلسه های تخصصی و توجیهی برای فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای محل اجرای این طرح ها برگزار و این کار به شکل مناسبی هدایت شود.
معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز مشارکت مردم و جوامع محلی در اجرای طرح های آبخیزداری را از دیگر هدف گذاری های این طرح یاد کرد.
ناصر حیدری پوری افزود: فرمانداران و بخشداران برای اجرای مناسب و به موقع این طرح ها باید به طور جدی پای کار باشند.
به گفته وی، اجرای این طرح های آبخیزداری که از برنامه های مهم دولت است در مناطق روستایی و به خصوص در زمینه تامین آب بسیار تاثیرگذار انجام می شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست تفاهم نامه اجرای 200 طرح آبخیزداری و آبخوان داری چند منظوره در هرمزگان، به امضای فریدون همتی استاندار هرمزگان و ناصر حیدری پوری معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسید تا این طرح ها با مشارکت استانداری هرمزگان و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرایی شوند.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.