به گزارش ایرنا، استاندار هرمزگان در این نشست هم اندیشی گفت: پیگیری ها برای برگزاری این نشست از سال گذشته آغاز شد و دورهای بعدی به صورت چرخشی در مناطق آزاد و مرکز استان برگزار می شود.
فریدون همتی ادامه داد: شکل گیری همکاری های مشترک علاوه بر کمک به پیشرفت استان و کاهش مشکل های مردم استان و ساکنان مناطق آزاد، بر اقتصاد کشور تاثیر مثبت برجای می گذارد.
وی ابراز داشت: هرمزگان با مناطق آزاد و ویژه خود باید بتواند شرایط مطلوبی ایجاد کرده و روحیه نشاط را به جامعه تزریق کند.
استاندار هرمزگان گفت: هیچ تفاوتی بین سرزمین اصلی و مناطق آزاد قایل نیستم و باید هنر هماهنگ و هم سو کردن این ها را داشته باشیم.
همتی یادآور شد: در گذشته استحکاک هایی بین این مجموعه ها وجود داشته که در حال حاضر این ها تبدیل به حس همکاری و همگرایی برای پیشرفت شده است.
وی اضافه کرد: هرمزگان در 3 ماه تابستان خود را برای رونق گردشگری و سفرهای مردم کشور به استان و مناطق آزاد آماده کند.
به گفته این مقام مسوول، فعالیت هایی در بندر پل و چارک به عنوان نقاط اتصال هرمزگان به مناطق آزاد کیش و قشم برای شرایط دسترسی مردم آغاز شده است.
همتی بیان داشت: ایده ایجاد یکی از جزیره ها به عنوان جزیره ویژه بانوان مطرح شده که این ایده نیاز به بررسی و پژوهش دارد.
استاندارهرمزگان گفت: نیمه اول مرداد معاون اول رییس جمهوری برای بهره برداری از چند طرح عمرانی به هرمزگان دعوت می شود که می توان برای برنامه ریزی بازدید وی از مناطق آزاد به گفت و گو پرداخت.
همتی اشاره کرد: همچنین راه اندازی بورس بین المللی در جزیره کیش می تواند ظرفیت مناسبی برای تامین مالی پروژه ها و طرح های بزرگ و بهره گیری فعالان اقتصادی هرمزگان از آن باشد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش در این نشست هم اندیشی بیان داشت: خود را زیر مجموعه مدیریت عالی هرمزگان می دانیم و در راستای اهداف و برنامه های دولت باید هماهنگی کلی و راهبردی با استانداری داشته باشیم.
محمد ابراهیم انصاری لاری افزود: همکاری ها بین مناطق آزاد و ویژه و مدیریت استان در شرایط کنونی کشور ضروری است و باید تقویت شود.
وی پیشنهاد داد: کمیته ای مشترک با وجه اقتصادی متشکل از معاون اقتصادی و برنامه ریزی استانداری هرمزگان و معاونان اقتصادی مناطق آزاد کیش و قشم ایجاد و مسایل مشترک طراحی، بحث و دستورکار برای نشست های بعدی تهیه شود.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم هم در نخستین نشست استاندار هرمزگان و مدیران مناطق آزاد کیش و قشم اظهار داشت: ظرفیت های مناطق آزاد را می توان برای پیشرفت استان و بهبود معیشت مردم بکار برد.
حمید رضا مومنی بیان داشت: شرایط کنونی این همکاری ها را تبدیل به یک ضرورت کرده که باید پیگیری شود و وحدت عملیاتی و عملکردی بوجود آید.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.