به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم علی اصغر افتخاری روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در طول این مدت، برداشت غیرمجاز از حساب با 34.17 درصد، مزاحمت های اینترنتی، هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی با 22.11 صدم درصد و کلاهبرداری رایانه ای با 20.60صدم درصد رتبه های اول تا سوم وقوع جرم ها در سطح استان هرمزگان داشته است.
وی بیان داشت: 89 درصد متهم مرد و 11 درصد متهم زن در راستای کشف جرائم دراین مدت در هرمزگان شناسایی و دستگیر شدند.
رییس پلیس فتا هرمزگان اظهار داشت: در 3 ماه امسال پرونده شرط بندی آنلاین و قماربازی مهم ترین پرونده پلیس فتا استان بود که منجر به دستگیری 4 نفر از متهمان در این پرونده شد.
افتخاری ادامه داد: گردش مالی این افراد یک هزارو 480میلیارد ریال بود که از این میزان مبلغ 13 میلیارد ریال مسدود شد.
وی گفت: در بررسی های انجام شده، علت افزایش جرائم در سطح استان، استفاده نادرست کاربران از قابلیت های فضای مجازی به خصوص بسترهای موجود در گوشی های هوشمند بوده است.
رییس پلیس فتا هرمزگان، کلاهبرداری و تماس های تلفنی را از دیگر جرائم مهم در فضای سایبری اعلام کرد و افزود: در این رابطه مبلغ 340 میلیارد ریال کلاهبرداری از افراد مختلف صورت گرفت.
افتخاری در موضوع شایعاتی مبنی بر کودک ربایی در شهرستان های میناب و گچین نیز بیان داشت: بسیاری از خبرها در فضای مجازی شایعه بود اما در این رابطه 4 نفر توسط پلیس استان هرمزگان دستگیر و 3 نفر نیز شناسایی شدند.
به گفته وی، در سال 96 نسبت به سال ماقبل آن، جرائم فضای مجازی 2 برابر افزایش پیدا کرده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.