به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار داشت: تخصیص این اعتبارها به این منظور است که برنامه تدوین شده در استان برای سازگاری با کم آبی به خوبی اجرایی شود.
وی با اشاره به انجام مطالعات آمایش سرزمینی هرمزگان افزود: این مطالعات هم اکنون آماده شده و جهت تایید نهایی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال خواهد شد.
همتی تاکید کرد: این مطالعات نقشه راه توسعه استان هرمزگان است و توسعه استان طبق آن پیش خواهد رفت.
وی در این نشست توزیع اعتبارات ارزش افزوده برای کمک به ورزش استان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این اعتبارات جهت تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی دارای 60 درصد پیشرفت به بالا اختصاص می یابد.
استاندار هرمزگان گفت: معتقد بر آن هستیم که با این اعتبارات طرح جدیدی آغاز نشود، مگر اینکه استثنایی وجود داشته و به تایید کمیته مربوط برسد.
استان هرمزگان واقع در جنوب ایران، از جمله استان های درگیر با بحران کم آبی، هشت تا 9 ماه از سال دارای هوای گرم بوده و تنها سه ماه پایانی سال هوایی بهاری و نسبتا مطلوب دارد که این گرمای طولانی موجب تداوم خشکسالی شده است.
بیش از 18 سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.