ابراهیم رودباری عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: در سه ماه نخست سال جاری 265 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در رودان دوره های آموزشی مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه و کارآفرینی را فرا گرفته اند.
وی ادامه داد: 170 نفر در دوره‌ های مهارت‌ آموزی، 70 نفر در دوره ‌های پایدار سازی و توسعه و 25 نفر در دوره ‌های کارآفرینی شرکت کرده‌اند.
رئیس کمیته امداد رودان از آموزش‌ مهارت های فنی و حرفه ‌ای به‌ عنوان مولفه مهم و اساسی جهت توانمند سازی و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد یاد کرد.
وی هم چنین از برگزاری دوره های مهارت آموزی ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف اشتغالزایی و خودکفایی آنها با همکاری سازمان فنی و حرفه ای خبر داد.
رودباری با اشاره به این که در فرآیند ایجاد اشتغال، مهارت ‌آموزی از شاخص‌ های اثرگذار در اجرا و پایداری طرح ‌های اشتغال است، استعداد سنجی، نظارت فنی بر طرح‌ های اشتغال، بازار سازی و بازاریابی را از مولفه ‌های مهم در پایدارسازی طرح‌ های اشتغال ایجاد شده برای جامعه هدف برشمرد.
وی افزود: مددجویان با شرکت در دوره ‌های آموزشی و کسب مهارت شغلی و با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی می‌توانند برای خود شغل ایجاد کرده و در مسیر خودکفایی گام بردارند.
وی هم چنین از اجرای 185 طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون در رودان خبر داد.
رودباری اظهار داشت: هم اکنون 11 هزار و 650 نفر در قالب 5 هزار و 547 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در رودان بهره مند هستند.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.