به گزارش ایرنا، امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته ضمن بررسی مسایل روز دنیا و کشور، برخی از مشکلات محلی و استانی را نیز مورد اشاره قرار دادند و نسبت به ضرورت تلاش هر چه بیشتر مسوولان برای رفع مشکلات مردم تاکید کردند.
خطیبان جمعه هرمزگان همچنین با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر (24 تیرماه) حفظ ارزش های اخلاقی و رعایت بیشتر عفاف و حجاب در جامعه را خواستار شدند.
**قشم
امام جمعه موقت قشم گفت: رویکرد انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت و گو با دنیا است اما این مستکبران هستند که منطق گفت و گو با ایران اسلامی را نمی پذیرند.
حجت الاسلام علی عرفان پور در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: تعامل سازنده در جمهوری اسلامی دنبال می شود اما اگر طرف مقابل به دنبال آسیب رساندن به کشور باشد با ایستادگی ملت ایران روبرو می شود.
وی با تأکید بر اینکه رابطه گرگ و میش و بر اساس ترس غیر قابل قبول است، اظهار داشت: هر بار نظام خاطره خوشی از مصالحه با کشورهای زورگو به یاد ندارد به طوری که یا محور شرارت خوانده شد و یا تحریم ها و بدعهدی های امروزی رخ داد.
امام جمعه موقت قشم به سالگرد پذیرش قطعنامه 598 اشاره و اظهار داشت: مسئولان باید این قطعنامه را به عنوان سند بی اعتمادی به غرب مد نظر داشته باشند.
وی افزود: قطعنامه 598 وقتی صادر شد که یک وجب از خاک کشور نیز در دست دشمن نبود اما هیچ یک از مواد آن اجرایی نشد.
عرفان پور در ادامه گفت: نباید کشور را به کالاهای خارجی وابسته کرد چرا که در این صورت نمی توان مواضع خود را در جهان پیش برد.
وی با تأکید بر اینکه برخی از مشکلات اقتصادی نیز به رفتار مردم باز می گردد، ادامه داد: باید نظارت لازم بر بازار اعمال شده و از گرانی کالاهای داخلی که به دلار وابسته نیستند جلوگیری شود، چرا که دشمن تمام توان خود را به کار گرفته است تا نظام را در حل مشکلات مردم ناکارآمد جلوه دهد.
**کیش
امام جمعه کیش با بیان اینکه بی حجابی باعث نابودی جامعه اسلامی می‌شود گفت: بی حجابی خطری است که امروز جامعه اسلامی را تهدید می کند.
حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه در جزیره کیش افزود: حجاب واجب دینی است و همه ما موظف به حفظ این واجب الهی هستیم .
وی اظهار داشت: حجاب هویت زن مسلمان است و بانوان ما باید با حفظ آن هویت دینی و مذهبی خود را حفظ کنند
حسن زاده افزود: مسوولان و ناظران ما موظف به کنترل بیت‌المال هستند و به راحتی نباید از کنار میلیاردها ریال پول بیت المال بگذرند.
امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مسوولان سازمان منطقه آزاد در بهسازی و نوسازی بازار فروش ماهی جزیره افزود: این مایه تاسف است که بازار فروش ماهی که چند سال از ساخت آن نمی‌گذرد، امروز برای بهسازی و نوسازی آن باید شاهد تخریب و بازسازی آن باشیم، چرا که ناشی از کوتاهی ناظران و مسوولان در زمان ساخت بوده است.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان با تبریک ایام ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت گفت: در زندگی حضرت معصومه (س) نکات فراوانی وجود دارد که سعادت و رستگاری دختران جامعه اسلامی را تضمین می‌کند.
حجت الاسلام هادی میرزایی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر مردم با معارف و اهداف والای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
وی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه ، افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته با تمام وجود در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها ایستادگی کردند و امروز باز هم پشت سر رهبر انقلاب در مقابل دشمنان قسم خورده مقاومت می‌کنند .
میرزایی با اشاره به بیانیه پایانی اروپا بعد از دو ماه مذاکره با مسؤولان و مقامات کشورمان گفت: این مذاکره ها نشان داد که سیاست دیرینه نگاه به غرب باید تغییر کند و سیاست دیگری جایگزین آن شود.
امام جمعه پارسیان، رمز ناکامی و شکست دشمن را تبعیت مردم ایران از ولایت فقیه دانست و گفت: در شرایط کنونی توجه به هدایت های رهبر معظم انقلاب و عمل به رهنمودهای ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی ضروری است.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.