به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اسفندانی روز شنبه در یک نشست خبری افزود: رانندگان متخلف در جاده های استان به طور متوسط روزانه 1300تا 1500میلیون ریال جریمه می شوند.
وی تصریح کرد: روند تلفات حوادث رانندگی در کشور رو به افزایش است اما این آمار در هرمزگان برای چهارمین سال متوالی رو به کاهش است و امسال نیز در طرح نوروزی، با کاهش 26و نیم درصدی، این استان رتبه اول کشور در کاهش تلفات حوادث رانندگی را کسب کرد.
فرمانده قرارگاه پلیس راه استان ادامه داد: بیشترین سوانح رانندگی در جاده ها مربوط به موتورسیکلت است که 46درصد از کل تصادف ها را به خود اختصاص داده و از ابتدای سالجاری تاکنون بین 27تا 30درصد فوت شدگان این حوادث نیز، راننده یا تَرک نشین موتورسیکلت بوده اند.
به گفته سرهنگ اسفندانی، رویکرد فرهنگی و آموزشی برای تشویق مردم به استفاده از کلاه ایمنی ازاولویت های پلیس راه استان است و در این راستا، امسال 786عدد کلاه ایمنی به صورت رایگان بین موتورسیکلت سواران توزیع شده که با توجه به فراوانی حوادث، بیشتر آنها در شهرستان های میناب و رودان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: 47درصد جان باختگان در تصادف با موتورسیکلت بین 18تا 45سال سن دارند که خانواده ها و مدارس می توانند با مراقبت و آموزش بیشتر، نقش مهمی در کاهش این تلفات داشته باشند.
سرهنگ اسفندانی اضافه کرد: پلیس راه نیز بیشترین سخت گیری را در همین مورد دارد و از ابتدای امسال تاکنون، 973موتورسوار به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی جریمه شده اند.
فرمانده قرارگاه پلیس راه استان در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به آغاز طرح تابستانی از 24خرداد و ادامه آن تا پایان شهریور اظهار داشت: بیشترین تمرکز طرح در تابستان 97، برروی مدیریت سرعت است.
به گفته این مقام انتظامی دلیل موفقیت طرح نوروزی در هرمزگان نیز توجه جدی به برخورد با رانندگان دارای سرعت غیرمجاز بود که به این منظور 60دستگاه خودروی گشت نامحسوس، 26دستگاه دوربین سیار و 82 دوربین ثابت به کار گرفته شد.
سرهنگ اسفندانی ادامه داد: از ابتدای طرح تابستانی (24خرداد) تاکنون، تعداد جان باختگان حوادث رانندگی برون شهری استان 52 درصد از مدت مشابه سال گذشته کمتر شده و تعداد مجروحان نیز 21درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به عملکرد پلیس راه در گرفتن آزمایش اعتیاد و الکل از رانندگان گفت: بر اساس این آزمایش ها، 25درصد از رانندگانی که به این منظور توسط پلیس راه متوقف شدند، از الکل یا مواد مخدر استفاده کرده بودند که نشان دهنده دقت و مهارت ماموران پلیس راه در تشخیص موارد مشکوک است.
سرهنگ اسفندانی یادآور شد: بیشتر این آزمایش ها از رانندگان اتوبوس ها و و وسایل حمل و نقل عمومی بین جاده ای گرفته می شود که در یکی از این موارد، راننده یک اتوبوس و دو کمک راننده از الکل استفاده کرده بودند که اتوبوس متوقف شد و مسافران با اتوبوس دیگری راهی مقصد شدند.
فرمانده پلیس راه استان اضافه کرد: هم اکنون طرح سِپَهتَن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) در تمام اتوبوس های بین شهری هرمزگان در حال اجراست که در این طرح علاوه بر سرعت، با نصب دوربین مقابل راننده اتوبوس، در تمام مدت رفتار ترافیکی وی و مواردی نبستن کمربند ایمنی یا استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی مورد پایش قرار می گیرد و تخلفات به پلیس راه های بین مسیر مخابره می شود.
2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.