به گزارش ایرنا، محمد علی سلیمی عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح این کاریابی ابراز داشت: هم اکنون بخشی از نیروی کار شاغل در بخش دریایی کشور را اتباع بیگانه بدون پروانه کار تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: این کاریابی امکان بیشتری برای اشتغال نیروهای توانمند داخلی در مشاغل دریایی فراهم می کند و این نیروها در اولویت اشتغال قرار دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: همچنین دغدغه های کارفرمایان دریایی کشور مبنی بر در دسترس نبودن نیروی کار توانمند داخلی هم رفع می شود.
سلیمی اضافه کرد: فراهم کردن زمینه بیمه و رفاه، ساماندهی قراردادهای کاری، ایجاد اشتغال نیروهای داخلی و امنیت شغلی کارگران این بخش، از جمله وظایف این کاریابی تخصصی است.
به گفته این مقام مسوول، با توجه به دریا محور بودن پیشرفت هرمزگان باید افراد جویای کار به سمت مهارت آموزی در رشته های دریایی هدایت شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان یادآور شد: این استان ساحلی است و حجم بالایی از فعالیت های دریایی در آن انجام می شود.
سلیمی ابراز داشت: با توجه به این واقعیت از دانشگاه های فعال در هرمزگان انتظار می رود توجه ویژه ای به مقوله رشته های مرتبط با فعالیت های دریایی و اقتصاد دریا داشته باشند.
وی افزود: آموزش و پرورش هرمزگان می تواند به عنوان یکی از نهاد های تاثیر گذار در این زمینه رشته های دریایی را بیش از پیش به دانش آموزان معرفی کند.
استان هرمزگان با دارا بودن یک میلیون و 776 هزار و 415 نفر جمعیت ظرفیت هایی دارد که می تواند علاوه بر جوانان بیکار خود، برای بیکاران سایر استان های کشور نیز شغل ایجاد کند.
این استان با بیکاری 21 و نیم درصدی جوانان (براساس سرشماری سال 95) روبه رو است که بیشتر آنان را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند.
جوانان (15 تا 29 سال) برابر با 498 هزار و 222 نفر معادل 28 درصد جمعیت هرمزگان را تشکیل می دهند.
3219/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
8 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.