قاسم عسکری نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به فراهم بودن امکانات لازم در بندرلنگه و رونق تجارت دریایی، صادرات محموله دام زنده با هماهنگی و همکاری نهادها و ارگان های متولی توسط 2 فروند لنج باری در تیرماه انجام شد.
وی بیان داشت: نخستین محموله دام زنده نیز در اول خرداد ماه امسال با صادرات 2 هزار و200 راس دام زنده به ارزش 550 هزار دلار انجام شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار داشت: منطقه غرب هرمزگان با وجود نوار ساحلی طولانی و مسیرهای متنوع دریایی و نزدیکی با بنادر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، از ظرفیت های بالایی در زمینه فعالیت های تجاری و مسافری برخوردار است.
بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال در غرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.
شهرستان بندرلنگه با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر 84 هزار نفر در240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که در بیشتر آن ها گمرک مستقر است.
مرکز بنادر غرب هرمزگان با مدیریت بر هفت بندر تجاری، مسافری و نظارت بر 575 کیلومتر نوار ساحلی، از جمله بنادر با سابقه و پیشرو در زمینه تجارت کالا و جابجایی مسافر با کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و دومین مرکز مهم تجارت دریایی استان هرمزگان بعد از بندرعباس محسوب می شود که در 160 کیلومتری جنوب غربی بندرعباس واقع شده است.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.