اکنون 30 سال از این ماجرا می گذرد اما دریا سمفونی اندوه را ثانیه به ثانیه تکرار می‌کند و ساحل جزیره هنگام زنده ترین شاهد جنایت شیطان بزرگ است.
سنگینی غم از صدای دریا پیدا است. این روزها که از راه می رسد خلیج فارس توان غرش ندارد و صدای موج آن در فریادهای کودکانه و دل نگرانی های مادرانه گم می شود.
صداهایی که هر سال تکرار می شوند اما هرگز به گوش جنایتکاران مستکبر نمی رسند.
در این سو اما جانبازان دفاع مقدس، همان ها که به این صداها در نبرد نابرابر دنیا علیه ایران اسلامی آشنا هستند، در جستجوی عزیزان وطن به آب زدند.
بیشتر آنان بخشی از جانشان را در جبهه های غرب و جنوب جا گذاشتند و حقوق بشر غرب و آمریکا را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کرده اند.
بی هراس به آب می زنند، به یاد همان روزهایی که با شهیدان همرزمشان در عملیات کربلای 4 به آب زدند .
** 15 سال جانبازان به آب زدند
یک جانباز 60 درصد دفاع مقدس شامگاه سه شنبه پس از این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: 15 سال است که برای یادآوری جنایت های آمریکا به جهانیان، همراه با جانبازانی از سراسر کشور، مسیر جزیره هنگام تا قشم را شنا می کند.
اسماعیل دلشاد افزود: 12 تیرماه که از راه می رسد جانبازان از سراسر ایران در این مراسم شرکت می کنند اما به دلیل کمبود امکانات تعداد شرکت کننده ها را نمی توان افزایش داد.
وی تأکید کرد: هدف از شنا کردن جانبازان در این محل زنده نگاه داشتن یاد شهدا و باقی ماندن یاد این حادثه در تاریخ است.

** آیندگان باید این حادثه را به یاد داشته باشند
یکی دیگر از جانبازان شناگر در سالروز حادثه 12 تیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این برنامه به صورت خودجوش برگزار می شود و هزینه های آن را خود جانبازان می پردازند.
مجید غفاریان شادلو که جانباز 70 درصد است، افزود: هشت سال حضور در جنگ تحمیلی و مشاهده دلاوری ها و از خودگذشتگی شهدا و جانبازان باعث شد که زنده نگاه داشتن یاد و خاطر آنان به یکی از دغدغه های ما بدل شود.
دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان ادامه داد: جانبازان نیز به دنبال انجام یک فعالیت به عنوان یک یادگار برای آیندگان به شنا کردن در محل حادثه پرواز 655 می پردازند.
وی تأکید کرد: این اقدام می تواند به عنوان یک سمبل اجتماعی در جامعه تبدیل شود و از مسوولان انتظار داریم با جدیت بیشتری به آن نگاه کنند.
خانواده های جانبازان نیز با قایق آن ها را در طول مسیر همراهی کردند و آب های خلیج فارس را به عطر گل های محمدی معطر کردند.
12 تیر ماه سال 1367، ناو جنگی یو اس اس فرانسنس آمریکا که در خلیج فارس مستقر بود، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را هدف موشک های خود قرار داد و باعث به شهادت رسیدن همه 290 سرنشین هواپیما شد.
در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.
ناو آمریکایی مدعی شد که به گمان خود هواپیمای جنگی ایران را نشانه قرار داده اما به تمام سربازان آن ناو نشان مبارزه و به فرمانده آن نشان لیاقت و شجاعت اعطا شد.
آن روز فرمانده می دانست که اف 14 تخیلی او هرگز سقوط نمی کند و این هواپیمای مسافری ایرباس شماره 655 است که با مسافران غیر نظامی در این نبرد نابرابر طعمه موشک های آمریکایی می شود.
7500/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.