به گزارش ایرنا، احمد مرادی روز شنبه در آیین بهره برداری از 6طرح آبرسانی شهری و روستایی استان هرمزگان که با حضور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استاندار هرمزگان برگزار شد افزود: گفته شده که 30 تا 40 درصد از آب شیرین شده در این طرح سهم هرمزگان است اما هیچ قول مکتوبی در این زمینه داده نشده است.
وی تصریح کرد: این موضوع که باید با آب خلیج فارس و دریای عمان بخشی از مشکلات آبی کشور حل شود قابل قبول است اما از اجحاف به استان در این زمینه جلوگیری خواهیم کرد.
یکی از سه نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار رضایت از تامین آب مورد نیاز مردم در شرایط بحران خشکسالی، تلاش دولت در این بخش را پسندیده توصیف کرد.
وی با اشاره به وعده قبلی مسوولان برای افتتاح آب شیرین کن صدهزارمتر مکعبی بندرعباس تا تیرماه سال گذشته اظهار امیدواری کرد این طرح در زمان جدید اعلام شده یعنی تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری برسد.

** مشکلات بخش های مختلف صنعت آب باید حل شود
یکی دیگر از نمایندگان هرمزگان و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: سه بخش تولید، توزیع و فرهنگ مصرف آب دارای مشکلات و چالش هایی است که باید حل شوند.
محمد آشوری ادامه داد: در شبکه توزیع آب هرمزگان، حدود 30 درصد پِرت آب داریم و پساب نیز هنوز به نقطه تعادل بازآوری نرسیده و در بهینه سازی الگوی مصرف نیز مردم را رها کرده ایم که در این بخش ها نیازمند حرکت اساسی هستیم.
وی در عین حال تاکید کرد: همه دولت های پس از انقلاب در زمینه آبرسانی به شهرها و روستاها تلاش کرده اند و این تلاش در پنج سال اخیر بیشتر بوده و خدمات شایسته ای ارائه شده است.
آشوری اضافه کرد: در استان هرمزگان نیز جهت گیری ها به سمت توسعه شاخص های آب بوده و انتظار می رود این مسیر هموار تر شود.

** آب مطالبه اول مردم شرق استان
نماینده حوزه شرق هرمزگان نیز در این برنامه آب را مهم ترین مطالبه مردم شرق استان به ویژه در شهرستان بشاگرد اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی ذوالقدر اضافه کرد: برای تامین آب، همه مدیران استان تلاش زیادی کرده اند که بسیار ارزشمند است اما هنوز در دیدارهای مردمی اولین خواسته مردم تامین آب است.
وی با اشاره به برخی شایعه ها درباره انتقال آب از ایران به برخی کشورهای همسایه اظهار داشت: پیش از انقلاب که هنوز با مشکل خشکسالی و بی آبی مواجه نبودیم، دولت کویت به دلیل نگرانی از تبعات بعدی، حاضر نشد آب از ایران به این کشور منتقل شود و بدیهی است اکنون و در شرایطی که ایران خود در بحران بی آبی است، آب را به دیگر کشورها نمی فرستد.
همزمان با سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب، 6 طرح آب رسانی آب و فاضلاب شهری و روستایی و میز خدمات غیر حضوری به ارزش 556 میلیارد ریال روز شنبه در هرمزگان به بهره برداری رسید.
2094/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.