به گزارش ایرنا، خطیبان نماز جمعه هرمزگان تاکید کردند: باید با اخلال گران اقتصادی که مفسد فی الارض هستند برخورد و مشکلات اقتصادی کشور را با روحیه جهادی و انقلابی حل کرد.
**بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: دولت و قوه قضاییه باید با جدیت هر چه تمام تر با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار داشت: دولت با نظارت جدی بر گمرکات، دست مفسدان اقتصادی را از بدنه نظام جدا کند.
وی در ادامه به احتکار سکه از سوی یک جوان 31 ساله اشاره کرد و گفت: مفسدان اقتصادی زالوهای اقتصادی هستند که باید دستشان از اقتصاد و گمرک جدا شود.
امام جمعه بندرعباس کم جلوه دادن خدمات این نظام از سوی برخی را ترویج بدبینی و ناامیدی در جامعه دانست و گفت: جاده بندرعباس تا تهران یکی از کوچکترین خدمات این نظام است.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر قناعت کردن، مردم را به نخریدن کالاهای غیرضروری و خارجی و حمایت از تولید داخلی سفارش کرد.
وی با اشاره به روز صنعت و معدن (دهم تیرماه ) ، نسبت به واردات صنایع و کالاهای غیربومی صنعتی و معدنی که قابلیت تولید آنها در استان هرمزگان فراهم است، هشدار داد.
آیت الله نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس بار دیگر مساله کم آبی در هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این شرایط همه ما باید احساس مسوولیت کنیم و در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم.
**قشم
امام جمعه قشم گفت: برجام داخلی نسخه شفابخش جامعه است که بر پایه حمایت، همراهی و همدلی ملت با مسوولان شکل بگیرد و مسوولان نیز با عزم جدی به فکر حل مشکلات باشند.
حجت الاسلام رضا جوکار افزود: دشمن با آشوبگری، جنگ روانی و اقتصادی به دنبال ایجاد اختلال در نظام جمهوری اسلامی است و از این رو مسئولان کشور باید بیش از هر زمان دیگری تلاش خود را افزایش دهند.
وی ادامه داد: دشمنان قصد داشتند نارضایتی مردم و فعالان حوزه اقتصادی را القا کنند اما کسبه و بازار با همراهی مسئولان توطئه دشمن را خنثی کردند.
امام جمعه قشم تصریح کرد: باید با اخلال گران اقتصادی که مفسد فی الارض هستند برخورد شود و مشکلات اقتصادی کشور را با روحیه جهادی و انقلابی حل کرد.
وی افزود: رفع گرانی، تبعیض، بیکاری از مطالبات به حق مردم است اما این ملت با آشوب و آشوب گر مشکل دارند و با مسوولان نظام همدل و متحد هستند.
وی اذعان کرد: یکی از راهکارهای دشمن برای ایجاد اختلال در زندگی مردم تشویق به اعتیاد و مصرف به مواد مخدر است به طوری که امروزه یکی از مهمترین عوامل طلاق زوج ها اعتیاد است.
امام جمعه قشم افزود: قیمت برخی از مواد مخدر در کشور نسبت به سال گذشته تا یک سوم کاهش داشته است که این مساله نشان دهنده توطئه دشمن است.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور، گفت: به طور یقین مردم با مشاهده تلاش مسوولان نظام اسلامی برای رفع مشکلات و ساماندهی امور، با کمبودها و مشکلات احتمالی کنار می‌آیند.
حجت الاسلام هادی میرزایی تصریح کرد: امروز رفع مشکلات کشور نیازمند روحیه انقلابی و وجود مدیران جهادی است که مسوولان باید آن را مدنظر قرار دهند.
وی با انتقاد از کسانی که سعی در ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه دارند، افزود: برای تولید امید در جامعه همه باید با هم متحد و یکدل باشیم و با تلاش و برنامه ‌ریزی برای رشد و تعالی ایران اسلامی گام برداریم.
امام جمعه پارسیان ابراز دشت: ما در کشور احتیاج به یک برجام داخلی داریم به عبارتی اقدام مشترک ملت و دولت در حل مشکلات امری ضروری است.
حجت الاسلام میرزایی تاکید کرد: مبارزه قاطع با فعالیت‌های سوداگران و اخلال‌گران در اقتصاد کشور یکی از راه حل‌های از بین بردن التهاب‌های اقتصادی است.
**حاجی آباد
امام جمعه حاجی‌آباد گفت: انتظار مردم ایجاد امنیت برای کسب و کار، نظارت و نیز برخورد قاطع، عملی و سریع نسبت به وضعیت نابسامان اقتصادی است.
حجت‌الاسلام روح‌ الله مختاری اظهار داشت: در این برهه از زمان باید مسوولان هشیارتر از گذشته باشند، اهل عافیت طلبی نباشند و فرصت‌ها را براحتی از دست ندهند.
وی تاکید کرد: ملت انتظار تشکیل تیم اقتصادی دارند که در مقابل جنگ اقتصادی که امروز دشمن براه انداخته و قصد زمین ‌گیر کردن اقتصاد کشور را دارد، بتواند مقابله کند.
**بندرلنگه
امام جمعه بندرلنگه گفت: پیدا کردن افرادی که اختلال در بازار ارز ایجاد می‌ کنند سخت نیست، زیرا که مشخص است چه کسانی ارز 4200 تومان خریداری کردند و 8000 تومان می‌ فروشند.
حجت الاسلام سیدمحمد جواد رکنی با تاکید بر حفظ و حدت و همدلی در میان مردم و مسوولان، افزود: در این شرایط باید از یاس و ناامیدی پرهیز کنیم و هرگونه اعتراض و دفاع از حقمان را از مسیر قانونی دنبال کنیم.
وی تصریح کرد: امروز برای دستیابی به پیروزی و برهم زدن نقشه های شوم دشمن باید در مقابل تحریم ها با قاطعیت هر چه تمام تر ایستادگی و مقاومت کنیم.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.