به گزارش ایرنا، فریدون همتی چهارشنبه شب پس از نشست مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد تنظیم بازار هرمزگان، اظهار داشت: تا پایان امسال تمام شناور‌های کوچک گردشگری در هرمزگان با پرداخت تسهیلات صفر درصد و با استفاده از ظرفیت واحدهای کشتی سازی استان نوسازی و یا با شناور‌های جدید جایگزین می ‌شوند تا ایمنی این شناورها افزایش یابد.
وی در خصوص فعال سازی ظرفیت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزایکو) بیان داشت: بر اساس مکاتبه‌ های صورت گرفته با شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی قرار شد بخشی از سفارش‌ تعمیر و ساخت به این مجتمع کشتی سازی واگذار شود.
استاندارهرمزگان درباره تعیین تکلیف معادن غیر فعال در استان نیز اظهار داشت: براساس قانون ابلاغی معادن کوچک غیر فعال باید هر چه سریع ‌تر به سرمایه گذاران جدید واگذار شوند.
همتی تصریح کرد: به مدت 2 هفته باید مشکلات معادن غیر فعال در استان بررسی و در صورت مشکلات نقدینگی به آن‌ها تسهیلات رفع موانع تولید پرداخت شود.
وی با تاکید بر حمایت از واحد‌های تولیدی در استان، گفت: همه دستگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی نیاز‌های ضروری خود را باید از شرکت‌های تولیدی فعال در استان تامین کنند.
با داشتن قـریب به 3 هـزارکیلومترمرز آبی درکشور و با توجه به توسعه، بهره برداری، گسترش حمل ونقل مواد نفتی و افزایش تردد واحـدهای شنـاوردرمنطقه استـراتژیک خلیـج فـارس ودریـای عمان، شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) در سال52 با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.
افزون بر 5هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیش از 30 سال سابقه فعالیت که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می شود مشغول به کارهستند.
مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند در زمینه ساخت و تعمیرانواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیرشناورهای داخلی وخارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.