به گزارش ایرنا، رییس جمهوری و اعضای همراه صبح امروز پنجشنبه هفتم تیرماه با استقبال استاندار هرمزگان و دیگر مسوولان ارشد کشوری و استانی وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شده بود.
روحانی پس از ورود به بندرعباس، در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس حضور یافت و از مرحله دوم این پالایشگاه بهره برداری به عمل آورد.
مرحله اول پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس نیز اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور رییس جمهوری کشورمان به بهره برداری رسیده بود که امروز با تلاش نیروهای متخصص داخلی وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مرحله دوم این پالایشگاه زودتر از موعد مقرر مورد بهره برداری قرار گرفت.
با راه اندازی فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس میزان تولیدات این پالایشگاه از 12 میلیون لیتر بنزین به 24 میلیون لیتر بنزین در روز با کیفیت یورو پنج و تولید نفت گاز این پالایشگاه نیز از چهار میلیون لیتر به هشت میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.
پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران با ظرفیت نهایی تولید 36 میلیون لیتر بنزین در روز در قالب 3 فاز 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت احداث شده است.
این پالایشگاه در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده و هم اکنون روزانه حدود 15 میلیون دلار تنها از بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در روزهای نهم و دهم اسفندماه سال گذشته نیز به هرمزگان سفر کرده بود.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.