به گزارش ایرنا، سیامک آرمان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با احداث سد و بندهای خاکی هلالی آبگیر به طول 30 متر با حجم آبگیری هزار متر مکعب در مساحت 10 هکتاری درهر بند خاکی توسط خیران با نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه اجرا می شود.
وی ابراز کرد: فعالیت اجرایی این طرح به منظور آبگیری و ذخیره نزولات آسمانی و افزایش پوشش جنگلی با همکاری و مشارکت مردم و خیران در منطقه گزیر آغاز شده است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه، هدف گذاری دیگر این طرح را کنترل سیلاب های فصلی، مقابله با پیامدهای ناشی از خشکسالی و کم آبی و ایجاد پوشش گیاهی در منطقه عنوان کرد.
آرمان، روستای گزیر را قطب کشاورزی شهرستان بندرلنگه دانست و افزود: سطح زمین های کشاورزی و فعالیت های آبخیزداری در منطقه گزیر این شهرستان افزون بر 4 هزار هکتار است.
وی، فعالیت های کشاورزی و آبخیزداری شامل تغذیه مصنوعی چاه ها، احداث سد و بندهای خاکی برای ذخیره و نگهداری آب، مدیریت روان آب ها، احداث سد و بندهای خاکی و سنگی ملاتی جهت تغذیه سفره های آب زیرزمینی با نظارت اداره منابع طبیعی را عمده فعالیت های مردم این منطقه عنوان کرد.
وی از پیشرفت 90 درصدی پروژه آبخیزداری روستای تنب چکی خبر داد و بیان کرد: عملیات این طرح شامل احداث سازه خاکی با سرریزسنگی ملاتی است که با هدف مدیریت روان آب ها، کنترل سیلاب های فصلی و مقابله با پیامدهای ناشی از سیل، خشکسالی و کم آبی صورت می گیرد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرلنگه افزود: این طرح نیز با حجم آبگیری سالیانه 840 هزار متر مکعب دارای 125 هکتارمساحت حوزه آبخیزی است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.