به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از اصناف هرمزگان با اعلام این خبر اظهار داشت: با راه‌ اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید بنزین در این پالایشگاه به 24 میلیون لیتر در روز می ‌رسد.
وی اظهار داشت: با افتتاح فاز دوم این پالایشگاه هم چنین 14 میلیون لیتر گازوییل و 3 میلیون لیتر سوخت هواپیما در استان هرمزگان تولید خواهد شد.
فاز نخست این پالایشگاه در اردیبهشت سال 96 افتتاح شد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در نظر دارد در صورت تامین مالی طرح، فاز سوم آن را تا پایان سال جاری به بهره‌ برداری برساند.
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نخستین پالایشگاه طراحی‌ شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش 360 هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده است.
تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو5، 14 میلیون لیتر گازوییل سبک و سنگین، بیش از 3 میلیون لیتر سوخت جت، بیش از 4 میلیون لیتر گاز مایع، 130 تن گوگرد جامد و 425 تن هیدروژن از محصولات نهایی این پالایشگاه به شمار می‌ رود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی سوم دی سال گذشته در یک نشست خبری اعلام کرده بود: در نظر داریم فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را برای تولید زودهنگام آماده کنیم و سه واحد آن را راه‌اندازی کنیم.
علیرضا صادق آبادی سهم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در افزایش تولید بنزین کشور بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این طرح با راه‌ اندازی فاز دوم به درآمد خوبی خواهد رسید که می تواند سرمایه راه اندازی فاز بعدی را تامین کند.
وی توضیح داد: با راه اندازی فاز نخست 30 درصد درآمد ایجاد شده اما امکان بازپرداخت وجود ندارد، فاز دوم به منابع مالی نیاز دارد که نگران تامین آن نیستم و با تکمیل فاز دوم، ثروت ایجاد خواهد کرد.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.