به گزارش ایرنا، اشتفان شولتس روز دوشنبه در جریان بازدید از بندر شهید رجایی، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا با یافتن زمینه های مشترک همکاری، فرصت بحث و تبادل نظر طرفین در حوزهای دریایی و بندری، مدیریت آب و اهمیت منابع، کشاورزی ارگانیک، توسعه گردشگری و مباحث لجستیک ریلی را فراهم کنیم.
شولتس افزود: کشور اتریش در بحث ریل و لجستیک ریلی صاحب تجربه و فناوری های نوینی است.
وی تصریح کرد: این آمادگی از طرف کشور اتریش وجود دارد که با معرفی شرکت ها و موسسه های توانمند آموزشی در این بخش به سازمان بنادر و دریانوردی ایران، مباحث دانشگاهی و آموزشی در این حوزه را به اشتراک بگذاریم.
سفیر اتریش در ایران در جریان حضور خود در مجتمع بندری شهید رجایی از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه بازدید و بر لزوم انتقال تجربیات دو کشور در حوزه های مختلف با محور قرار دادن دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت تاکید کرد.
بندر شهید رجایی با برخورداری از پایانه های متعدد کانتینری، کالاهای متفرقه و عمومی و همچنین بندر نفتی خلیج فارس و ظرفیت تخلیه و بارگیری 100 میلیون تن کالا، بیش از 55 درصد صادارات و واردات و 70 درصد ترانزیت کشور را پشتیبانی می کند.
این حجم مبادلات باعث شده تا گروه های متعدد دیپلماتیک، تجار و سرمایه گذاران از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی به طور مستمر و با هدف بررسی و پایش زمینه های همکاری، از این بندر دیدن کنند.
براساس اطلاعات موجود ، هم اکنون 250 کیلومتر شبکه ریلی در بنادر کشور وجود دارد و طبق گفته مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی، افزایش طول خطوط ریلی در بنادر شمالی و جنوبی برای تسهیل حمل کالا یک ضرورت ملی محسوب می شود.
براساس گفته های مسوولان این سازمان، توسعه شبکه ریلی برای جابه جایی کالا از بنادر شهید رجایی، امام (ره)، چابهار، امیرآباد، انزلی و آستارا از مهم ترین اولویت های سازمان بنادر است .
هم اکنون حدود 60 کیلومتر خط ریلی به منظور جابه جایی بار و کالا در بندر شهید رجایی وجود دارد .
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.