به گزارش ایرنا، نشست امروز یکشنبه شورای شهر بندرعباس با تنش بین رییس شورای شهر و یکی از فعالان رسانه ای استان و در نهایت اخراج این خبرنگار آغاز شد.
رییس شورای شهر ضمن اعتراض به پخش مستقیم نشست قبلی شورای شهر از اینستاگرام یکی از رسانه های تصویری، شرط حضور وی در نشست امروز را اکتفا به تهیه گزارش مکتوب از نشست علنی شورا اعلام کرد.
اسلام باوقار پس از خروج این خبرنگار که مسوول رسانه خصوصی خود نیز می باشد، مدعی شد خبرنگار یاد شده در نشست قبلی برای پخش نشست با استفاده از اینترنت شورا مرتکب «سرقت» شده است.

** استخدام مشکوک، مناقصه های شائبه دار، کولرها و کمک های سیاسی
پس از این تنش ابتدایی، یکی از اعضای شورای شهر در نطق پیش از دستور خود، نسبت به قراردادی کردن حدود 30 نیروی شرکتی در شهرداری اعتراض کرد.
اسماعیل بواشه گفت: پیش از این هم درباره موضوع یاد شده تذکر داده ام که مورد بی توجهی قرار گرفته و اکنون شائبه های جدی درباره چگونگی استخدام این افراد به وجود آمده است.
این عضو شورا مدعی شد بسیاری از این افراد دارای نسبت های خاص و خانوادگی با برخی افراد هستند که این روند نشانه ضعف نظارت در بدنه شهرداری است.
بواشه در بخش دیگری از سخنان خود چگونگی برگزاری مناقصه ها و واگذاری طرح های عمرانی شهرداری به پیمانکاران را مساله دار و دارای شائبه توصیف و اضافه کرد: مواردی وجود دارد که یک مناقصه با پنج پیشنهاد بررسی شده و یک شرکت با پنج تقاضا شرکت می کند و برنده می شود.
وی آسفالت معابر را یکی از طرح هایی معرفی کرد که به گفته وی با همین شرایط به یکی از نزدیکان شهردار واگذار شده است.
این عضو شورا ادامه داد: حتی در مواردی دیده شده یک شرکت قبل از شرکت در مناقصه یا برنده شدن و امضای قرارداد، کار خود را آغاز کرده است.
سومین سرفصل انتقادی بواشه، کمک های سیاسی و تبلیغاتی شهرداری به مدیران برخی مدارس و فرهنگیان در مناسبت های انتخاباتی بود.
وی تصریح کرد: دیده شده شهرداری بندرعباس به مدیر مدرسه ای که در یک ستاد انتخاباتی خاص فعال بوده، کولر و امکانات داده و به مدرسه دیگری که مدیر آن در ستاد انتخاباتی رقیب بوده هیچ کمکی نکرده است.
بواشه یادآور شد: در یکی از مناسبت های انتخاباتی، شهرداری بندرعباس به نام تقدیر ، به فرهنگیان کارت های هدیه یک میلیون ریالی داد که مجموع آن به حدود 500 میلیون ریال می رسید اما از این گونه هزینه ها و هدایا برای بازنشستگان شورا یا پاکبانان آن که متعلق به همین مجموعه بودند، خبری نیست.

* «ترین ها» در طرح های شهرداری
بخشی از زمان پنجاه و هشتمین نشست شورای شهر نیز در اختیار معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری قرار گرفت تا طرح های در دست اجرای شهرداری را تشریح کند که میدان میوه و تره بار در حال ساخت را بزرگ ترین میدان میوه و تره بار جنوب کشور، تقاطع مهرگان را بزرگترین تقاطع شهر و آکواریوم نیمه باز را اولین طرح در کشور توصیف کرد.
عبدالرضا بهادر آماده سازی زمین برای انتقال صنوف مزاحم،ساخت ساختمان معاونت های شهرداری،ساخت فرهنگسرا در محله چاهستانی ها، اجرای بلوار ساحلی به طول 22کیلومتر، زیرسازی آسفالت محلات و جمع آوری آب های سطحی را بخشی از طرح های عمرانی مهم شهرداری بندرعباس اعلام کرد.
وی در پاسخ به اظهارات بواشه درباره چگونگی برگزاری مناقصه ها و انتخاب پیمانکاران گفت: پیمانکارانی که از نظر مالی و تجهیزاتی توانمند باشند محدود است و شهرداری نیز به دلیل مسائل مالی ناچار است پیمانکارانی را انتخاب کند که بتوانند تا 85 درصد طرح را اجرا کرده و بعد شروع به دریافت پول از شهرداری کنند.

** طعنه تند رییس شورا به نمایندگان و سیاسیون
اسلام باوقار رییس شورای شهر در بخشی از این نشست به انتقاد از نمایندگان مجلس و سیاسیون پرداخت و گفت: حتما فقر و گرانی در کشور نیست که نمایندگان حرفی نمی زنند.
وی ادامه داد: این افراد که حقوق های 20 و 30 میلیون تومانی می گیرند نمی توانند به فکر مردمی که یک میلیون تومان حقوق می گیرند باشند.

** شیطنت شهرداری یا تنبلی شورا
نایب رییس شورای شهر نیز با ورود به برخی مباحث مطرح شده در نشست امروز ، دغدغه بواشه درباره برگزاری مناقصه ها را درست دانست و یادآور شد: شورا نیز در این زمینه مقصر است.
فیصل دانش توضیح داد: اعضای شورا عضو کمیسیون معاملات شهرداری هستند و به تنهایی می توانند یک مناقصه یا مصوبه را باطل کنند اما از اختیارات خود استفاده نمی کنند.
به گفته نایب رییس شورا، اعضای شورا یا در کمیسیون ها شرکت نمی کنند یا هنگام حضور اطلاعات کافی ندارند که این مساله می تواند ناشی از شیطنت شهرداری باشد.
دانش اضافه کرد: در مواردی نیز عضو شورا در کمیسیون شرکت نمی کند اما مانند ماشین امضا، صورت جلسات را امضا می کند.

** همه با شورا نشست منظم بگذارند
یکی دیگر از اعضای شورا نیز با اشاره به اهمیت همکاری نهادهای مختلف با شورا و شهرداری خواستار برگزاری نشست های مشترک و منظم از سوی استاندار و دیگر مسوولان و نهادها با شورای شهر شد.
آبتین امیری همچنین خواستار کاهش نشست های رسمی شورا از دوبار در هفته به یکبار و اختصاص یکی از نشست های هفتگی به کمیسیون ها شد.
وی اظهار داشت: اگر نشست ها به هفته ای یکبار کاهش یابد و جلسه دوم به کمیسیون ها اختصاص یابد، پیشنهادها پخته تر و کارشناسی شده به صحن علنی می رسد.

** اشتباه 280میلیارد ریالی شهرداری در جمع زدن جابجایی بودجه
شهرداری بندرعباس که در نشست 20خرداد خواستار تصویب جابجایی 600میلیارد ریالی در بودجه 96شهرداری شده بود در نشست سوم تیر شورا اعلام کرد: در نشست قبلی، آمار ارائه شده درست نبوده و میزان جابجایی بودجه 310میلیارد ریال است.
مصطفی خادم، مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری بندرعباس در نشست روز یکشنبه اظهار داشت: پیش از این میزان جابجایی بودجه 24درصد اعلام شده بود اما میزان صحیح آن حدود 13درصد است.
این اظهارات نیز کنایه های برخی اعضای شورا را به همراه داشت و رییس شورای شهر خطاب به این مدیر مالی گفت: چطور ممکن است شهرداری در جمع زدن چهار رقم که شامل جابجایی بودجه در شهرداری مرکزی و مناطق سه گانه آن است، چنین اشتباه بزرگی مرتکب شود.
یکی دیگر از اعضای شورا نیز تاکید کرد: از توضیحات ارائه شده درباره جابجایی بودجه و اختلاف زیاد آن در فاصله دو نشست شورا قانع نشده است.
فاطمه جراره تصریح کرد: شهرداری خودش بودجه نویسی کرده و برای تصویب به صحن علنی می آورد و بعد سرفصل های پیشنهادی خودش را جابجا می کند.
به گفته وی یکی از ردیف های جابجایی بودجه، مربوط به آسفالت خیابان ها و معابر است که معمولا در زمان انتخابات پیش آمده و زیاد می شود و این گونه جابجایی ها قابل قبول نیست.
به این ترتیب تصویب جابجایی بودجه 96شهرداری به نشست دیگری موکول شد.
2094/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.