میرداد میردادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جاده بندرلنگه به پارسیان به طول 11 کیلومتر و جاده فارغان به سمت احمدی به طول 10 کیلومتر از مهم ترین جاده های استان هرمزگان است که طرح روکش آسفالت آن امسال انجام شد.
وی بیان داشت: هم چنین قسمتی از محورهای مواصلاتی بیکا به دهگلکن، گچین به اسکله شهید رجایی، تازیان به هورمودر و پارسیان به بندرلنگه در مجموع به طول 19 کیلومتر طرح روکش آسفالت آن اجرا شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهار کرد: روکش آسفالت محورهای میناب به بشاگرد، جگدان به جاسک، بشاگرد به کرمان در شرق و محورهای بندرلنگه به پارسیان، بندرلنگه به بستک و بندرعباس به بندرخمیر در غرب و محور بندرعباس به حاجی آباد در شمال استان بزودی آغاز می شود.
میردادی اضافه کرد: هزینه اجرای تمامی راه ‌های روستایی و محورهای فرعی استان هرمزگان از محل اعتبارات استانی و راه‌های شریانی از اعتبارات ملی تامین می شود.
وی گفت: سیاست اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای هرمزگان در سالجاری مبنی بر اجرای آسفالت‌ های نوین است.
این مسوول با اشاره به این که هزینه نگهداری جاده ها طبق استاندارد 4 تا 6 درصد هزینه ساخت محاسبه می شود، ادامه داد: یکی از چالش‌ های اصلی راهداری، عملیات ساخت و نگهداری راه‌ها، هزینه بالای اجرای روکش آسفالت و بویژه هزینه نگهداری مستمر آن ‌است.
میردادی اضافه کرد: عمر مفید و قابل بهره ‌برداری از روکش‌ های آسفالت نیز مساله مهم است که به طور مستقیم بر بودجه و هزینه‌ این بخش تاثیرگذار بوده و باید به آن توجه بیشتری شود.
استان هرمزگان طبق تقسیمات کشوری شامل 13 شهرستان، 33 شهر و 2 هزار و 244 آبادی است و جمعیتی افزون بر یک میلیون و 578 هزار و 183 نفر دارد که بیش از 53 درصد از کل این جمعیت در روستاها زندگی می کنند.
رشد و توسعه هر منطقه، نیازمند ایجاد راه و صنعت راهسازی است و این موضوع در تمام دوره ها، از اصلی ترین مطالبه های مردم در سراسر کشور و بوده و هست.
جمعیت روستایی هرمزگان طبق آمارهای موجود با بیش از 786 هزار نفر در قالب 2 هزار و 244 آبادی، 55 درصد کل جمعیت استان را به خود اختصاص داده اما حدود 3 هزار و 700 کیلومتر از جاده های روستایی این استان از خدمات امدادی و کنترلی بی بهره است.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.