به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری روز چهارشنبه در یک نشست خبری تعداد کل پرونده های ورودی به دادگستری در سال گذشته را 258هزار و 862فقره و تعداد پرونده های مختومه شده را 258هزار و 28 فقره اعلام کرد.
وی رسیدگی به پرونده های بیش از دوسال را از دیگر اولویت های دادگستری استان اعلام و اضافه کرد:سال گذشته تعداد این پرونده ها با 12درصد کاهش به 10هزار و 706فقره رسید که بیش از 9هزار پرونده در اجرای احکام است.
رییس کل دادگستری استان ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها 111روز است و در جرایم خاص مانند سرقت به عنف، تجاوز به عنف، قتل، سرقت مسلحانه و موارد مشابه، پرونده ها خارج از نوبت و در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می شود تا فاصله ارتکاب جرم و مجازات به حداقل ممکن برسد.
وی همچنین به تلاش ها برای ایجاد صلح و سازش در پرونده ها و گرفتن رضایت از اولیای دم در پرونده هایی که حکم قصاص به جرم قتل عمد صادر شده اشاره و اضافه کرد: سال گذشته با بخشش اولیای دم، 6 نفر در پای چوبه دار و هنگام اجرای حکم، از قصاص نجات پیدا کردند و میزان صلح و سازش در پرونده ها نیز 34درصد افزایش یافت.
رییس‌کل دادگستری استان هرمزگان در پاسخ به پرسشی درباره دستگیرشدگان حوادث دی ماه سال گذشته اظهار داشت: در این حوادث برای 190نفر پرونده تشکیل شد که از این تعداد برای 70 نفر در دادسرا قرار منع تعقیب و برای 30 نفر نیز کیفرخواست صادر شد که 17نفر محکوم شدند و سایر پرونده ها نیز در دست رسیدگی است.
وی همچنین از دستگیری 19نفر به عنوان دلال و کارچاق کن خبر داد که با پرسه در اطراف مراکز قضایی خود را به عنوان افراد صاحب نفوذ یا منسوبان و نزدیکان قضات و مدیران قضایی معرفی می کردند.
رییس کل دادگستری استان درباره برخی موارد کشف شده اخیر توسط نیروی انتظامی از جمله قاچاق سه میلیون لیتر گازوییل و قاچاق خودرو تصریح کرد: تنها با اعلام ظابطان قضایی نمی توان در این باره اظهار نظر قطعی کرد و این پرونده ها همچنان در دست بررسی است.
2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.