محسن زینلی تختی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جشنواره در3 رده سنی «کودک»، «نوجوان»، «جوان و بزرگسال» وهمچنین بخش « خانوادگی» برگزار می شود.
وی ابراز کرد: دبیرخانه جشنواره کتابخوانی رضوی از میان آثار منتشر شده در 3 سال اخیر، 7 عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا (ع) را به عنوان منابع هشتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی در 3 رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان ادامه داد: در رده سنی کودک (4 تا 11 سال) کتاب ‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به ‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌ هایی از زندگی امام رضا(ع) معرفی شده است.
زینلی تختی گفت: هم چنین در رده سنی نوجوان (11 تا 17 سال) کتاب ‌های « مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌ دیدم» با موضوع حضرت معصومه (س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.
به گفته وی، در بخش جوان و بزرگسال ( 17 سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌ های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه (س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.
زینلی تختی هدف از برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده عنوان کرد وافزود: تمامی علاقه ‌مندان در تمامی گروه‌های سنی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی افزود: علاقه‌ مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی می‌ توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌ های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، علاقه مندان برای شرکت در این دوره از جشنواره کتاب خوانی رضوی می توانند پاسخنامه‌ های خود را تا 31 تیرماه سال امسال به یکی از کتابخانه‌ های عمومی در سراسر کشور تحویل دهند.
داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 15 مرداد سال جاری آغاز می شود و اختتامیه این جشنواره نیز در دهه اول شهریور با حضور افراد و خانواده‌ های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.
هم چنین 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می کنند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.